رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در باره مناسبات دوجانبه و مسایل منطقه ای

رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در باره  مناسبات دوجانبه و مسایل منطقه ای
پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 21:28

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای اردنی خود در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد. 

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (پنجشنبه) در گفتگو با ایمن الصفدی وزیر امورخارجه اردن، فرارسیدن عید سعید فطر را به همتای اردنی گفت.

امیرعبداللهیان، با اشاره به سفر چندی پیش خود به امان و دیدار با پادشاه اردن ، از آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور خبر داد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تقدیر از تلاش‌های اردن در حمایت از مردم فلسطین و اماکن مقدس در قدس شریف، اظهار داشت: رژیم آپارتاید صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه و امت اسلامی است.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت وحدت جهان اسلام و کوتاه کردن دست صهیونیست‌ها از مسجد الاقصی و احقاق كامل حقوق فلسطين تأکید کرد.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن نیز در این گفتگو فرا رسیدن عید سعید فطر را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و از آمادگی کشورش برای توسعه روابط میان دو کشور خبر داد.

وزیر امور خارجه اردن تأکید کرد: ایران کشوری مهم در منطقه است و ما برای توسعه روابط با ایران اهمیت بسیاری قائل هستیم.

ایمن الصفدی ضمن استقبال از احیای روابط ایران و عربستان، این تحول مهم را تبریک گفت.

وی همچنین با یادآوری حقوق مردم فلسطین، بر حمایت اردن از صلح و ثبات در منطقه و دفاع از اماکن مقدس در بیت المقدس در برابر اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها تأکید نمود.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و‌ اردن سلام و تبریکات روسای دو کشور بمناسبت عید سعید فطر را منتقل کردند.

پربیننده ترین خبرها