وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره بهبود روابط ایران و عربستان ابراز نگرانی کرد

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره بهبود روابط ایران و عربستان ابراز نگرانی کرد
جمعه 1 ارديبهشت 1402 - 01:15

توافق ایران و عربستان به یکی از موضوعات مهم و کانون توجه رسانه ها و کارشناسان رژیم صهیونیستی تبدیل شده و این امر هراس مقامات این رژیم برانگیخته و یک مقام بلندپایه وزارت امورخارجه تل آویو در همین راستا پنجشنبه شب نزدیکی روابط تهران و ریاض را چالش برانگیز و خطرناک توصیف کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

«رونین لیوین» مدیر کل وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که نزدیکی روابط ایران و عربستان اصلا خوب نیست، اما این پایان ماجرا نخواهد بود.

وی برای فرار از شکست پروژه عادی سازی روابط کشورهای مهم در خاورمیانه از جمله عربستان با رژیم صهیونیستی مدعی شد: به نظرم که ما روابط خود را با کشورهای دیگر [عربی] نیز عادی خواهیم کرد و برای تحقق این هدف مجدانه تلاش می کنیم.

لیوی ۴۸ ساله که با لقب"ماعوز" شناخته می شود، مأمور پیشین شاباک (اداره امنیت داخلی) رژیم صهیونیستی است که نقش تعیین کننده‌ای در تقویت روابط تل آویو و کشورهای عربی را بازی کرده است.

وی دهم دی ماه ۱۴۰۱ از طرف "ایلی کوهن" وزیر امورخارجه جدید رژیم صهیونیستی بعنوان مدیرکل این وزارتخانه صهیونیست‌ها مشغول به کار شد.

پیشتر نیز مقامات رژیم صهیونیستی نگرانی خود را نسبت به احیای روابط ایران و عربستان بعنوان دو قدرت مهم منطقه‌ای و تأثیرگذار در منطقه غرب آسیا اعلام کرده بودند.

در همین راستا، مرکز پژوهش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی توافق از سرگیری روابط ایران و عربستان را یک دستاورد دیپلماتیک برای تهران و به معنای گشودن جبهه جدیدی علیه تل آویو دانست.

«یهوشع کلسکی» پژوهشگر مرکز پژوهش های امنیتی رژیم صهیونیستی نیز روز چهارشنبه (۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲) در تحلیل خود ضمن ابراز نگرانی از توافق ایران و عربستان گفت که این توافق، موفقیت و پیروزی جدیدی برای ایران است که به موفقیت‌های این کشور افزوده شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها