حضور بیش از 100 هزار نمازگزار در نماز عید فطر در مسجد الاقصی

حضور بیش از 100 هزار نمازگزار در نماز عید فطر در مسجد الاقصی
جمعه 1 ارديبهشت 1402 - 11:01

اقشار مختلف مردم فلسطین صبح امروز جمعه نماز عید فطر را در مناطق مختلف فلسطین اشغالی برگزار کردند. حدود 120 هزار نفر نماز عید را در مسجد الاقصی به جای آوردند.

العالم - فلسطین اشغالی

با وجود آماده باش کامل نظامیان صهیونیستی در قدس اشغالی و ایجاد موانع نظامی و استقرار نظامیان اشغالگر در ورودی های مسجد الاقصی، مدیریت این مسجد از حضور گسترده نمازگزاران در این مسجد خبر داده است.

سایت عربی 21 به نقل از مدیریت مسجد الاقصی اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی با استقرار در ورودی های مسجد الاقصی، اقدام به بازرسی نمازگزاران کرده و کارت شناسایی برخی از آنها را گرفتند.

مدیریت مسجد الاقصی همچنین تصریح کرد که درهای این مسجد به جز ورودی المغاربه – که صهیونیست های افراطی برای حمله به مسجد الاقصی از آن استفاده می کنند – باز است.

مدیریت مسجد الاقصی تعداد نماگزاران امروز در مسجد الاقصی را حدود 120 هزار نفر برآورد و خاطرنشان کرد که شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی سخنران نماز عید فطر است.

شیخ حفظی ابو سنینه، مدیر حرم ابراهیمی طی سخنان اندکی قبل از آغاز نماز گفت: "حرم ابراهیمی، قلب شهر الخلیل است و اقدامات رژیم اشغالگر هیچ تغییری در این قلب و محیط اطرافش نمی تواند به وجود بیاورد. نظامیان این رژیم اجازه نمی دهند هیچ نمازگزاری جز از طریق گیت های الکترونیک و بازرسی، وارد این حرم شود".

در غزه نیز صدای تکبیر لحظه ای قطع نمی شود و شهروندان فلسطینی برای ادای نماز عید، تکبیرگویان خود را به مصلاهای و مساجد غزه می رسانند.

ایاد ابو فنونه، اسیر آزادشده فلسطینی – که از بیت لحم به غزه تبعید شده است – در خطبه نماز عید ضمن تجلیل از مبارزات ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که حساب ملت فلسطین با رژیم اشغالگر هنوز تسویه نشده است.

وی همچنین ضمن تمجید از ایستادگی شهروندان قدس و دفاع آنها از مقدسات اسلامی و مسیحی در این شهر مقدس و تمجید از نگهبانان قدس، بر قطعی بودن زوال رژیم اشغالگر از خاک فلسطین تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها