رسانه‌ صهیونیستی: نزدیکی ایران و اردن «اسرائیل» را نگران کرده است

رسانه‌ صهیونیستی: نزدیکی ایران و اردن «اسرائیل» را نگران کرده است
جمعه 1 ارديبهشت 1402 - 21:05

به دنبال گفت‌وگوی تلفنی پنج‌شنبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن، یک رسانه صهیونیست در این باره فاش کرد که نزدیکی روابط تهران و امان رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

العالم ـ ایران

روزنامه «معاریو» در این باره نوشت: توافق ایران و اردن با هدف تلاش برای تقویت روابط باعث نگرانی «اسرائیل» شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه وزرای خارجه ایران و اردن توافق کردند «در اسرع وقت» برای گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه با یکدیگر دیدار کنند، نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران طی تماسی تلفنی با ایمن الصفدی همتای اردنی خود بر آمادگی تهران برای توسعه روابط و همکاری‌های میان دو کشور تاکید کرد.

معاریو همچنین گزارش داد: دو طرف همچنین اعلام کردند که به تماس‌ها برای دستیابی به تفاهم درباره مرحله آینده روابط با هدف تقویت همکاری و کمک به تقویت امنیت منطقه ادامه خواهند داد.

این رسانه در این باره افزود: پس از امضای توافق میان ایران و عربستان، محور رایزنی وزرای خارجه ایران و اردن طرف اسرائیلی را نگران کرده است.

وزرای امور خارجه ایران و اردن عصر پنجشنبه در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی در این گفت‌وگو همچنین فرارسیدن عید سعید فطر را به همتای اردنی گفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر چندی پیش خود به امان و دیدار با پادشاه اردن، از آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور خبر داد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های اردن در حمایت از مردم فلسطین و اماکن مقدس در قدس شریف، اظهار داشت: رژیم آپارتاید صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه و امت اسلامی است.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت وحدت جهان اسلام و کوتاه کردن دست صهیونیست‌ها از مسجد الاقصی و احقاق کامل حقوق فلسطین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه اردن نیز در این گفت وگو فرا رسیدن عید سعید فطر را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و از آمادگی کشورش برای توسعه روابط میان دو کشور خبر داد.

الصفدی تأکید کرد: ایران کشوری مهم در منطقه است و ما برای توسعه روابط با ایران اهمیت بسیاری قائل هستیم.

وی ضمن استقبال از احیای روابط ایران و عربستان، این تحول مهم را تبریک گفت.

ایمن الصفدی همچنین با یادآوری حقوق مردم فلسطین، بر حمایت اردن از صلح و ثبات در منطقه و دفاع از اماکن مقدس در بیت المقدس در برابر اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها تأکید نمود.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن سلام و تبریکات روسای دو کشور بمناسبت عید سعید فطر را منتقل کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها