آمریکا بار دیگر ایران را به فروش پهپاد به روسیه متهم کرد

آمریکا بار دیگر ایران را به فروش پهپاد به روسیه متهم کرد
شنبه 2 ارديبهشت 1402 - 06:28

مقام آمریکایی بار دیگر ادعاهای اثبات‌نشده درباره فروش پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

العالم - آمریکا

«ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری جمعه بار دیگر ادعاهای اثبات‌نشده درباره فروش پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

وی در این نشست خبری گفت: «ما طی ماه‌های گذشته درباره اقدام ایران در عرضه پهپاد به روسیه به جهت اینکه این کشور از آن علیه زیرساخت‌های شهری و انرژی در سراسر اوکراین استفاده کند سخن گفته‌ایم.»

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «این موضوع همچنان برای ما محل نگرانی عمیق است و ما عرضه چنین پهپادهایی را محکوم کرده‌ایم و گام‌هایی را در جهت حمایت از شریکان اوکراینی‌مان برمی‌داریم تا آنها بتوانند از تمامیت ارضی و حاکمیت خود دفاع کنند.»

اوکراین و متحدان غربی این کشور در ماه‌های گذشته ایران را به ارسال پهپاد برای روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر بی‌طرفی خود در این جنگ این ادعاها را تکذیب کرده است. با وجود این، آمریکا ضمن تکرار ادعاها تا کنون چندین دور تحریم در ارتباط با برنامه پهپادی ایران وضع کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام در این زمینه عصر چهارشنبه یک فرد و ۶ نهاد که ادعا می‌شود با برنامه پهپادی ایران در ارتباط بوده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

این تحریم‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» است که در دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همانند دولت دونالد ترامپ ادامه یافته است «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها