رونمایی روسیه از یک پهپاد جدید برای مقابله با تانک های آلمانی+ ویدیو

رونمایی روسیه از یک پهپاد جدید برای مقابله با تانک های آلمانی+ ویدیو
شنبه 5 فروردين 1402 - 08:29

روسیه در اقدامی برای مقابله با تانک‌های غربی، از تازه‌ترین پهپاد خود موسوم به «قرصان» رونمایی کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، روسیه از یک پهپاد جدید معروف به «پهپاد قاتل تانک‌های لئوپارد» رونمایی کرد که به تانک‌های آلمانی (لئوپارد) اشاره دارد. ماموریت این پهپاد، گشت زنی هوایی و رصد زمین با استفاده از رادار است.

خبرنگار اسکای نیوز گزارش داد: روسیه در اقدامی برای مقابله با تانک‌های غربی، از تازه‌ترین پهپاد خود موسوم به «قرصان» رونمایی کرد؛ پهپادی که ارتش روسیه آن را «قاتل لئوپارد ۲» نامگذاری کرده است که اشاره به تانک‌های آلمانی است که اوکراین برای ایجاد تغییر در موازنه قوا خواستار دریافت آن شد.

این پهپاد‌ها می‌توانند با خود موشک‌های ضد تانک «اتاکا» حمل کنند. این موشک همچنین می‌تواند در سپر‌های با ضخامت هشتصد میلیمتر نفوذ کند. این پهپاد از توانمندی‌های دیگری در میدان نبرد برخوردار است از جمله این که با استفاده از رادار می‌تواند زمین را رصد و اهداف را شناسایی کند یا می‌تواند اقدام به گشت زنی‌های هوایی و گرفتن تصاویر هوایی کند.

پهپاد روسیهاین گزارش حاکی است، وزن آن هنگام پرواز دویست کیلوگرم است و می‌تواند ده ساعت به طور مداوم پرواز کند. سرعت آن به صد و پنجاه کیلومتر در ساعت می‌رسد و بر خلاف اکثر پهپاد‌ها، می‌توان از منجنیق برای به پرواز درآوردن این پهپاد استفاده کرد همچنین امکان پرواز آن از باند فرودگاه‌ها نیز ممکن است.

پربیننده ترین خبرها