خشم وزیر خارجه آمریکا از هژمونی منطقه ای و قدرت بازدارندگی ایران

خشم وزیر خارجه آمریکا از هژمونی منطقه ای و قدرت بازدارندگی ایران
دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 - 15:06

خبر: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یادداشت توییتری گفت: "ما مصرانه به دنبال مانع تراشی در مقابل فعالیت های نظامی ایران هستیم. ما تحریم هایی را بر مراکزی از ایران و چین که در این قبیل رفتارهای مخل ثبات دست دارند، اعمال کرده ایم."

تحلیل:

  • همه جهانیان می دانند که برنامه نظامی ایران صرفا ماهیت دفاعی و بازدارنده دارد و هیچ کشوری را که قصد حمله به ایران نداشته باشد، تهدید نمی کند.
  • جهانیان می دانند که عصبانیت بلینکن به خاطر قدرت بازدارندگی ایران است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تروریست و وحشی را مهار کرده است.
  • عصبانیت بلینکن از قدرت بازدارندگی ایران به این دلیل است که قدرت بازدارندگی این کشور محور مقاومت را تقویت می کند و همین محور مقاومت است که نیروهای تروریستی آمریکایی را برای همیشه از منطقه خواهد راند.
  • بلینکن از احیای روابط دوستانه بین ایران و کشورهای عربی هم عصبانی است چرا که نقشه های آمریکا برای بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه را نقش بر آب کرده است. این دوستی به زیان حضور غیر قانونی آمریکا در منطقه و مداخله آن برای فروش اسلحه و سازش با "اسرائیل" است.
  • بلینکن از شکست سیاست های آمریکا برای ایجاد دشمن خیالی برای کشورهای عربی – که همان ایران اسلامی باشد – و قبولاندن رژیم تروریست صهیونیستی به کشورهای عربی به عنوان دوست عصبانی است.
  • بلینکن تلاش می کند صنایع نظامی ایران را به طرف های خارجی ربط دهد تا چنین وانمود کند که ایران تکنولوژی پیشرفته برای ساخت پهپاد را ندارد که این هم دروغی آشکار است که آمریکا بارها - یک بار با برنامه هسته ای و یک بار با برنامه دفاع موشکی بازدارنده ایران - این دروغ را تکرار کرده است.
  • و بالاخره ادعای بر هم زدن ثبات منطقه توسط ایران، دروغی است که حتی متحدان آمریکا هم آن را قبول ندارند و سعی کرده اند خود را از قید و بند این دروغ ها رها کرده و با ایران راه دوستی در پیش گیرند؛ این دوستی تأثیرات مثبتی بر حل همه بحران هایی که آمریکا به منظور بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه ایجاد کرده، داشته است و عصبانیت بلینکن در واقع واکنشی است به همین دوستی و همگرایی که همه نقشه های کشورش را برای بر هم زدن ثبات منطقه نقش بر آب کرده است.

پربیننده ترین خبرها