وخامت حال شیخ خضر عدنان پس از 79 روز اعتصاب غذا

دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 - 22:41

اسیر خضر عدنان، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به رغم وخامت شدید حالش، به اعتصاب غذای نامحدود که امروز وارد هفتاد و نهمین روز خود شده است، ادامه می‌دهد. این اسیر فلسطینی که طراح نبرد معده‌های خالی است در گذشته نیز 5 بار دست به اعتصاب غذا زده و هر بار در آن پیروز شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

در هفتاد و نهمین روز از اعتصاب غذای نامحدود، به نظر می‌رسد وضعیت جسمی اسیر عدنان وخیم‌تر شده ولی او اصرار دارد در این نبرد جدید نیز که در اعتراض به مخالفت دادگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با آزادی موقتش، آغاز کرده است ادامه دهد.

از سوی دیگر، شیخ عدنان که از او به عنوان آغازگر و طراح نبرد معده‌های خالی یاد می‌شود، به نظر می‌رسد مصمم به پیروزی در نبردی است که در گذشته پنج بار نیز به آن اقدام کرده است؛ اعتصاب غذاهایی که بین 28 تا 68 روز ادامه می‌یافت.

شیخ عدنان برای اولین بار در سال 2005 و به مدت 28 روز نبرد معده‌‍ های خالی را آغاز کرد در سال 2011 نیز به مدت 67 روز و در سال 2015 نیز 58 روز به طول انجامید. چهارمین نبرد او در سال 2018 و 54 روزه بود و در سال 2021 نیز 28 روز دست به اعتصاب غذا زد.

این نبرد نسبت به شیخ خضر عدنان دشوارتر، طولانی‌تر و حساس‌تر است؛ زیرا در وهله نخست به فهرست اتهامات مطرح‌شده علیه او ارتباط دارد و در وهله دوم، به این دلیل است که رژیم اشغالگر این بار احساس می‌کند این نبرد به آزادی او مرتبط نیست بلکه به نبرد شکستن اراده مدیریت زندان‌های رژیم مربوط است.

بعد از اسیر شیخ خضر عدنان، شمار زیادی از اسرای فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده‌اند از جمله اسیر محمد القیق، اسیر علاء الاعرج، اسیر خلیل العواوده، اسیر غضنفر ابوعطوان. این اسرا توانستند اراده مدیریت زندان‌های رژیم اشغالگر را تضعیف کنند و آزادی‌شان را تضمین کنند تا پدیده نبرد معده‌های خالی به پدیده‌ای دامنه‌دار در سرتاسر جغرافیای فلسطین تبدیل شود.

منابع فلسطینی پیش از این از وخیم شدن حال شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

طبق این گزارش، شیخ خضر عدنان که از 79 روز تاکنون دست به اعتصاب غذا زده است، حالش وخیم شده است و مدیریت زندان او را فورا به یک بیمارستان غیرنظامی منتقل کرده است.

پربیننده ترین خبرها