انصارالله: کشورهای متجاوز تنها با زور از یمن خارج خواهند شد

انصارالله: کشورهای متجاوز تنها با زور از یمن خارج خواهند شد
سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 - 01:50

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن دوشنبه شب گفت: کشورهای متجاوز تنها با زور از یمن خارج خواهند شد.

العالم-یمن

کشورهای ائتلاف متجاوز در تحقق هرگونه دستآورد نظامی در جبهه جنگ شکست خوردند و این شکست در طول هشت سال بصورت مداوم ادامه داشته است به همین علت آنها به سرعت درخواست آتش‌بس کردند تا بتوانند وقت بخرند و شرایط خود را دوباره سرو سامان بدهند.

وی افزود: در هر حال این قدرت است که صلح را می سازد و کشورهای متجاوز از یمن جز با زور خارج نخواهند شد.

العاطفی اظهار کرد: اگر کشورهای متجاوز به تشدید تنش بیندیشند، ناگزیر در جنگ شکست خواهند خورد.

وی افزود: کشورهای متجاوز اگر راستی را درپیش گیرد و توافقات را اجرایی کنند، خود نیز منتفع خواهند شد، اگر بخواهند به فریب ادامه دهند و در فکر تشدید حملات خود باشند، [به خاطر شکست] مسخره همگان خواهند شد.

العاطفی تأکید کرد: دوران قیمومیت یمن برای همیشه پایان یافته است.

گروه انصارالله یمن روز جمعه از پایان مذاکره با هیأت عربستانی در صنعا خبر داد و آن را مذاکراتی مثبت ارزیابی کرد.

دور نخست این مذاکرات ۲۱ فروردین با سفر «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن به صنعا صورت گرفت،

شامگاه شنبه (۱۹ فروردین ماه) یک هیات عربستانی وارد صنعا شد. این نخستین سفر یک هیات عربستانی به صنعا پس از آغاز جنگ یمن علیه یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴ و یک سفر بی سابقه بود و طرفین برای نشان دادن حسن نیت خود با آزادی ۹۰۰ اسیر از دو طرف موافقت کردند.

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از منابع آگاه نوشته بود که یک هیات سعودی - عمانی تصمیم دارد بزودی به منظور دستیابی به توافق و آتش‌بس دائم در یمن، به صنعا سفر کند.

پیش از این نیز خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع یمنی نوشته بود که آتش بس جدید ممکن است حاوی چندین نکته از جمله از سرگیری صادرات نفت از میادین نفتی در جنوب و از مارب در شمال، لغو تمام محدودیت‌ها در بندر الحدیده، گسترش پروازها به فرودگاه صنعا و باز کردن تمام راه‌ها بین مناطقی که تحت کنترل دولت نجات ملی یمن و قسمت‌هایی که تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری یمن است، باشد.

این منبع اظهار کرده که ائتلاف عربی نیز متعهد شد بدون استثنا حقوق تمام کارکنان یمنی در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی و سایر مناطق را بپردازد و کمیته‌هایی را برای محدود کردن خسارات ناشی از جنگ، رسیدگی به آن‌ها و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان تحت نظارت سازمان ملل و ضمانت بین المللی کشورهای بزرگ تشکیل دهد.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز در آستانه ورود دو هیأت عمانی و عربستانی به صنعا گفت: خروج نظامیان خارجی از کشور، پرداخت خسارت‌ها و بازسازی از خواسته‌های عادلانه ما است.

وی افزود: از دیگر خواسته‌های ما توقف تجاوز، برداشته شدن کامل محاصره و پرداخت حقوق همه کارمندان از درآمدهای نفتی و گازی است.

عبدالسلام تأکید کرد که بر موضوع اسیران بیشتر تمرکز خواهیم کرد تا مانند گذشته هیچ مشکلی آن را به تاخیر نیندازد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها