سخنگوی ارتش سودان در گفتگو با العالم: با تمدید آتش‌بس به مدت 72 ساعت موافقیم/ نیروهای واکنش سریع غیر نظامیان را سپر انسانی قرار می دهند

پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1402 - 16:58

ارتش سودان با اصل پیشنهاد ابتکاری سازمان توسعه آفریقا و تمدید آتش بس تا 72 ساعت دیگر موافقت کرد.

العالم - جهان اسلام

سرتیپ «نبیل عبدالله» سخنگوی ارتش سودان در بیانیه‌ای به تلویزیون العالم اعلام کرد که ارتش به طور اصولی با طرح آفریقایی تمدید آتش‌بس برای ۷۲ ساعت دیگر موافقت کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای «واکنش سریع» غیر نظامیان را به عنوان سپر انسانی قرار می دهند خاطرنشان کرد: ارتش به این شرط متعهد به آتش‌بس است که «شورشیان» (نیروهای واکنش سریع) به شرایط آن پایبند باشند.

سخنگوی ارتش سودان گفت: ارتش آتش بس را می پذیرد تا غیرنظامیان بتوانند از آن برای رفع نیازهای خود استفاده کنند و از دریافت کمک های بشردوستانه بهره مند شوند.

سرتیپ «نبیل عبدالله» تاکید کرد که توقف درگیری نظامی در سودان مستلزم تسلیم شدن نیروهای پشتیبانی سریع و در نتیجه پایان یافتن این جنگ است.

سخنگوی ارتش سودان اعلام کرد که ارتش تصمیم‌گیرنده نبرد میدانی خواهد بود، زیرا از مشروعیت و محبوبیت برخوردار است. این نبرد زمان زیادی خواهد برد، اما در نهایت به نفع ارتش سودان پایان می یابد.

نبیل عبدالله گفت که اگر نیروهای واکنش سریع شروط ارائه شده از سوی ارتش سودان را بپذیرند، درگیری می تواند متوقف شود و تاکید کرد که در صورت عدم وجود راه حل های دیگر، جنگ در بحران سودان تعیین کننده خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها