کشته شدن 3 نظامی آمریکایی بر اثر سقوط بالگرد در ایالات آلاسکا

 کشته شدن 3 نظامی آمریکایی بر اثر سقوط بالگرد در ایالات آلاسکا
جمعه 8 ارديبهشت 1402 - 08:59

روزنامه واشنگتن پست از کشته شدن 3 نظامی آمریکایی بر اثر سقوط دو بالگرد در ایالت آلاسکا خبر داد.

العالم - آمریکا

بنا به گزارش رسانه های محلی، جان پنل سخنگوی ارتش ایالات متحده مستقر در آلاسکا با اشاره به اینکه اولین امدادگران در محل حادثه در نزدیکی شهرک «هیلی» آلاسکا حاضر شده‌اند، افزود: هر یک از بالگردهای ساقط شده حامل دو سرنشین بوده است.

همچنین روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد، 3 نظامی آمریکایی در جریان این حادثه کشته شدند.

در ماه فوریه دو سرباز بر اثر غلتیدن یک بالگرد آپاچی پس از بلند شدن از شهرک «تالکیتنا» در ایالت آلاسکا زخمی شدند. این هواپیما یکی از چهار بالگردی بود که قصد سفر از فورت وین رایت به پایگاه مشترک المندورف - ریچاردسون در انکوریج را داشتند.

در حادثه دیگری که در ماه مارس به وقوع پیوست، ۹ سرباز بر اثر سقوط دو بالگرد امداد پزشکی بلک هاوک ارتش ایالات متحده در حین تمرین معمول شبانه در حدود ۴۸ کیلومتری شمال شرقی فورت کمپبل ایالت کنتاکی، کشته شدند.

شهرک هیلی در حدود ۱۶ کیلومتری شمال پارک ملی و حفاظت شده دنالی یا حدود ۴۰۲ کیلومتری شمال شهر انکوریج (پرجمعیت‌ترین شهر ایالت آلاسکا) قرار دارد.

هیلی شهرکی با حدود یک هزار نفر است که در بزرگراه پارک‌ها در منطقه داخلی آلاسکا واقع شده است. این شهرک مکانی محبوب برای مردم برای گذراندن شب، هنگام بازدید از پارک ملی دنالی که بلندترین کوه قاره آمریکا (دنالی) در آن واقع شده، است.

پربیننده ترین خبرها