واکنش پدافند هوایی سوریه به حمله رژیم صهیونیستی

واکنش پدافند هوایی سوریه به حمله رژیم صهیونیستی
شنبه 9 ارديبهشت 1402 - 01:32

منابع رسمی سوریه بامداد شنبه گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش این کشور حملات رژیم صهیونیستی به حمص را دفع کرده است.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا، با تأیید این خبر اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های صهیونیستی در حمص مقابله و برخی از آنها را منهدم کرده است.

شبکه خبری «کان» رژیم صهیونیستی نیز با تأیید حمله این رژیم به حمص سوریه از فعال شدن پدافند هوایی دمشق در مقابل این حمله خبر داد.

یک مقام امنیتی سوری نیز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تیم های مهندسی برای بررسی خسارات ناشی از سقوط یکی از موشک های رژیم صهیونیستی به منطقه «شنچار» در جنوب شهر حمص راهی آن شدند.

این نخستین بار نیست که تل آویو حاکمیت ارضی سوریه را نقض می کند، جنگنده‌های اسرائیلی ۱۲ فروردین ماه نیز شهر حمص و حومه آن بمباران کردند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی بامداد ۲۰ فروردین ماه نیز اعلام کرد که به مناطقی که از آن موشک به سرزمین های اشغالی شلیک شده بود، حمله کرده است، همچنین بامداد پنجشنبه و چهارشنبه (۹ و ۱۰ فروردین ماه) نیز جنوب دمشق از سوی جنگنده‌های صهیونیستی بمباران شد.

این تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

پربیننده ترین خبرها