جزئیاتی از تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه

يکشنبه 13 فروردين 1402 - 14:01

پدافند هوایی سوریه حمله رژیم صهیونیستی به حمص را که سومین حمله این رژیم ظرف 72 ساعت گذشته است، دفع کرد. در این حمله 5 تن از نظامیان سوریه مجروح شدند.

العالم - سوریه

سعد الله خلیل، خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد جنگنده های رژیم اشغالگر صبح امروز یکشنبه به شهر حمص و حومه آن حمله کردند.

وی افزود در این تجاوز، چند نقطه از خاک سوریه بمباران شدند؛ مواضع ارتش سوریه در شرق حمص، شهرک خربه الحمام در حومه غربی حمص، حومه القصیر و فرودگاه نظامی الضبعه در جنوب غربی حمص.

طبق این گزارش این حمله از آسمان شمال لبنان صورت گرفت.

جنگنده های رژیم صهیونیستی صبح پنج شنبه گذشته نیز به برخی مناطق در اطراف دمشق حمله کردند که در این حمله دو نظامی مجروح شدند و خساراتی نیز وارد شد.

ارتش رژیم اشغالگر بامداد جمعه نیز به مناطقی در سوریه حمله کرد که در آن دو نفر از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام های میلاد حیدری و مقداد مهقانی به شهادت رسیدند.

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را تلاشی برای فرار از هرج و مرج داخلی در این رژیم توصیف و تصریح کرده بود که این حمله ها بیانگر میزان همکاری و هماهنگی تنگاتنگ این رژیم با گروه های تروریستی است.

از ابتدای سال جاری رژیم صهیونیستی چندین بار به شهرها و مناطق متعددی از سوریه از جمله فرودگاه های بین المللی دمشق و حلب، منطقه کفرسوسه در دمشق و منطقه تل المسیح نزدیک شهر شهبا در شوال السویدا حمله کرده است.

پربیننده ترین خبرها