حماس: هنیه در‌ آینده نزدیک قصد سفر به ایران را دارد

حماس: هنیه در‌ آینده نزدیک قصد سفر به ایران را دارد
شنبه 9 ارديبهشت 1402 - 11:02

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با انتشار جزئیات جدیدی از گفت‌و‌گوی تلفنی اخیر «اسماعیل هنیه» و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خبر داد که هنیه دعوت طرف ایرانی را پذیرفته و به‌زودی به ایران سفر خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

وبگاه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جزئیات جدیدی از گفت‌و‌گوی اخیر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است که در این تماس تلفنی از رئیس دفتر سیاسی حماس برای سفر به تهران و دیدار با سران این کشور دعوت به عمل آمد تا درباره تحولات جاری در منطقه گفت‌وگوهای بیشتری صورت گیرد.

حماس در ادامه اعلام کرد که اسماعیل هنیه ضمن تشکر بابت این تماس، دعوت طرف ایرانی را پذیرفته و به‌زودی قصد سفر به تهران را دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه شب، (سوم اردیبهشت) در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، فرارسیدن عید سعید فطر را به وی، مقاومت و ملت فلسطین تبریک گفت.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو با اشاره به اختصاص ویژه سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید فطر به مسئله مهم فلسطین، بر تداوم حمایت‌های معنوی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین تأکید کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این گفت‌وگو ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر به دولت و ملت ایران، سلام‌های گرم خود را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران، ابلاغ کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در عین حال بر عزم جدی گروه‌ها و ملت فلسطین برای تداوم مقاومت در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس تأکید کرد و با استقبال از توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، این توافق را به نفع دو‌ کشور و کل منطقه خواند و افزود: «البته رژیم صهیونیستی از این توافق ناخرسند است.»

پربیننده ترین خبرها