ادامه درگیری ها؛ هشدار درباره فاجعه انسانی در سودان

دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 - 14:26

درگیری ها با انواع سلاح های سبک و سنگین بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در خارطوم پایتخت و سایر مناطق ادامه دارد، علیرغم اینکه دو طرف موافقت خود را برای تمدید آتش بس به مدت هفتاد و دو ساعت دیگر اعلام کرده اند.

العالم - جهان اسلام

سازمان ملل متحد اعلام کرد که وضعیت سودان در آستانه فروپاشی است و با ابراز نگرانی شدید از پیامدهای بحرانی که همه سودان را تهدید می‌کند، اظهار داشت که این رویداد به شکلی شتابان و بی‌سابقه در این کشور در حال وقوع است.

سازمان ملل هشدار داد وضعیت بشردوستانه به «نقطه شکننده» رسیده است.

مارتین گریفیث، مقام ارشد سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، گفت که به منطقه می‌رود تا به «امدادرسانی فوری به میلیون‌ها نفری که یک‌شبه زندگی‌شان زیر و رو شده است» کمک کند.
وی در این خصوص گفت: «وضعیت انسانی در حال رسیدن به نقطه شکننده است. کالاهای ضروری برای بقای مردم در مراکز شهری که بیشترین آسیب را دیده اند، به ویژه خارطوم، کمیاب شده است.»
او افزود: «هزینه حمل و نقل در مناطق آسیب‌دیده به طور تصاعدی افزایش یافته است و آسیب‌پذیرترین افراد نمی‌توانند به مناطق امن‌تر بروند.»

درگیری بین ارتش سودان به فرماندهی البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع تحت فرماندهی ژنرال «محمد دقلو» معروف به (حمیدتی) وارد سومین هفته متوالی شده و با وجود اعلام آتش‌بس در این کشور اما درگیری‌ها به صورت پراکنده ادامه دارد.

اتحادیه پزشکان سودان نیز اعلام کرد که شمار قربانیان غیرنظامی درگیری‌های سودان به ۴۲۵ کشته و ۲۰۹۱ زخمی رسیده است.

پربیننده ترین خبرها