درگیری های سودان؛ البرهان و حمیدتی برای شرکت در مذاکرات جوبا نماینده تعیین کردند

درگیری های سودان؛ البرهان و حمیدتی برای شرکت در مذاکرات جوبا نماینده تعیین کردند
شنبه 9 ارديبهشت 1402 - 17:05

به دنبال موافقت ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان با طرح سازمان بین دولتی توسعه شرق آفریقا موسوم به «ایگاد» شامل اعزام نمایندگانی از دو طرف به جوبا برای مذاکره، منابع رسانه‌ای از تعیین نماینده دو طرف برای حضور در این مذاکرات خبر داده‌اند.

العالم ـ آفریقا

رسانه های عربی به نقل از مقام وزارت خارجه سودان اعلام کردند که ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» نمایندگان خود را برای حضور در مذاکرات احتمالی در شهر جوبا پایتخت سودان جنوبی تعیین کرده‌اند.

ارتش سودان چهارشنبه شب در بیانیه‌ای با طرح سازمان بین دولتی توسعه شرق آفریقا موسوم به «ایگاد» موافقت کرده بود.

فرماندهی کل ارتش سودان در این بیانیه اعلام کرد که البرهان ابتکار عمل و طرح پیشنهادی سازمان ایگاد را دریافت کرده که شامل پیشنهاداتی چون تمدید آتش‌بس ۷۲ ساعت دیگر است.

به گزارش المیادین، ارتش سودان تشریح کرد: پیشنهادات سازمان ایگاد شامل اعزام نمایندگانی از نیروهای مسلح و نیروهای واکنش سریع به جوبا برای مذاکره است.

این طرف درگیر در سودان بار دیگر تأکید کرد که عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی این کشور موافقت اولیه خود را با طرح پیشنهادی سازمان ایگاد اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیز «دینق داو» وزیر خارجه سودان جنوبی در این باره اعلام کرده بود: «سالوا کی‌یر» رئیس جمهوری سودان جنوبی پیشنهاد انجام یک دیدار میان «عبد الفتاح البرهان» رهبر ارتش سودان و «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع این کشور معروف به «حمیدتی» را ارائه کرده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» بر سر قدرت آغاز شد. و علی‌رغم اعلام چند مرحله اتش‌بس طی این مدت درگیری ها به صورت پراکنده ادامه یافته است.

پربیننده ترین خبرها