بهای جهانی نفت 5 درصد کاهش یافت

بهای جهانی نفت 5 درصد کاهش یافت
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402 - 09:11

طلای سیاه روزهای ملتهبی را پشت سر می‌گذارد به طوری که در پایان روز سه‌شنبه با 5 درصد کاهش مواجه شد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، بهای نفت بامداد روز چهارشنبه و پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح در پنج هفته اخیر در روز سه‌شنبه، تغییر چندانی نداشت. سرمایه‌گذاران در انتظار افزایش نرخ بهره در آمریکا و اروپا هستند و می‌کوشند درباره سیاست‌های آینده بانک‌های مرکزی اطلاعات بیشتری به دست آورند.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 3 سنت یا 0.1 درصد افزایش به 75 دلار و 35 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز با 3 سنت کاهش، 71 دلار و 63 سنت معامله شد.
هر دو شاخص در پایان معاملات روز سه‌شنبه با 5 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح از 24 مارس (4 فروردین) رسیدند. آنها همچنین بیشترین کاهش درصد یک روزه خود را از اوایل ژانویه به ثبت رساندند.
وارن پترسون و اوا مانتی، تحلیلگران مرکز ING، در یادداشتی خطاب به مشتریان خود نوشتند: «نگرش در بازار نفت منفی است. به نظر می رسد سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای درباره چشم‌انداز کلان و پیامدهای آن بر تقاضای نفت نگران هستند.»
انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه برای مقابله با تورم، نرخ بهره را بار دیگر 25 واحد افزایش دهد. همچنین انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست سیاستی عادی خود در روز پنجشنبه، نرخ بهره را افزایش دهد.
بهای انرژی همچنین پس از آن که داده های چین در اوایل هفته جاری نشان داد فعالیت‌های تولیدی در ماه آوریل به شکلی غیرمنتظره کاهش یافته است، فشار بزرگتری را متحمل شد. چین بزرگترین مصرف‌کننده انرژی و بزرگترین خریدار نفت خام در جهان است.
صندوق بین المللی پول در حالی که پیش‌بینی اقتصادی خود را روز سه‌شنبه برای آسیا افزایش داد، گفت بازگشایی اقتصاد چین برای این منطقه بسیار مهم خواهد بود. اما در عین حال در مورد خطرات ناشی از تورم مداوم و نوسانات بازار جهانی که مشکلات بخش بانکی در غرب به آن دامن می‌زند، هشدار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها