تداوم کاهش بهای نفت؛ طلای سیاه بیش از بک درصد سقوط کرد

تداوم کاهش بهای نفت؛ طلای سیاه بیش از بک درصد سقوط کرد
دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 - 12:25

بهای جهانی نفت هفته گذشته نیز بیش از 5 درصد کاهش یافته بود.

العالم - جهان

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت روز دوشنبه بیش از 1 درصد کاهش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ‌های بهره، اقتصاد جهانی متزلزل و چشم‌انداز تقاضا برای سوخت، کاهش عرضه توسط اوپک پلاس را کم‌اثر جلوه داد.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 91 سنت یا 1.11 درصد کاهش به 80 دلار و 75 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 91 سنت یا 1.17 درصد کاهش، 76 دلار و 96 سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت هفته گذشته بیش از 5 درصد کاهش یافتند که اولین افت هفتگی آنها در پنج هفته اخیر محسوب می‌شود زیرا تقاضای بنزین ایالات متحده نسبت به سال گذشته کاهش یافت و نگرانی ها از رکود در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان را تشدید کرد.

تینا تنگ، تحلیلگر مرکز CMC Markets در این خصوص گفت: داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات متحده و درآمدهای ناامیدکننده شرکت‌ها در بخش فناوری باعث ایجاد نگرانی‌های رشد و ریسک‌گریزی در میان سرمایه‌گذاران شده است. او افزود تثبیت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه نیز بر بازارها فشار وارد می‌کند.

انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی از ایالات متحده گرفته تا انگلستان و اروپا، همگی نرخ‌های بهره را در هفته اول ماه مه افزایش دهند و به دنبال مقابله با تورم فزاینده باشند.

بهبود ناهموار اقتصادی چین از کووید-19 نیز چشم انداز تقاضای نفت این کشور را مخدوش کرد اگرچه داده های گمرکی چین در روز جمعه نشان داد بزرگترین واردکننده نفت خام جهان در ماه مارس حجم بی سابقه ای را وارد کرده است. واردات چین از تامین‌کنندگان اصلی - روسیه و عربستان سعودی - هر کدام به بیش از 2 میلیون بشکه در روز رسید.

پربیننده ترین خبرها