کاخ سفید: اوکراین را به حمله در خاک روسیه تشویق نمی‌کنیم

کاخ سفید: اوکراین را به حمله در خاک روسیه تشویق نمی‌کنیم
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1402 - 01:55

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی داده‌های مربوط به حمله پهپادی به کرملین هستند، گفت که واشنگتن هرگز کی‌یف را به حمله به خارج از مرزهای خود تشویق نکرده است.

العالم - آمریکا

بعد از بیانیه روسیه درباره حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین، دولت آمریکا تلاش کرد خود را از این اقدام تروریستی فاصله دهد.

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه درباره حمله پهپادی به کرملین گفت که واشنگتن هرگز اوکراین را برای حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ژان-پی‌یر طی نشست خبری در کاخ سفید توضیح داد: «از آغاز این درگیری، ایالات متحده قطعا اوکراین را برای حمله به خارج از مرزهای خود تشویق نکرده است. ما درباره این موضوع به وضوح صحبت کرده‌ایم».

وی در پاسخ به سوالی درباره دست داشتن اوکراین در این اقدام تروریستی نیز اظهار داشت: «من نمی‌خواهم فعلا در مورد صحت این گزارش‌ها اظهار نظر یا حدس بزنم».

از سوی دیگر شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد که مقام‌های آمریکایی در حال بررسی اطلاعات حمله پهپادی به کاخ سفید از جمله تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های رهگیری شده هستند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: «مقامات ایالات متحده در آن شب هیچ نشانه‌ای از برنامه‌ریزی اتباع روسی یا اوکراینی برای حمله مشاهده نکرده‌اند. تحلیلگران ارشد نیز در حال مطالعه اطلاعاتی از جمله داده‌های رهگیری و تصاویر ماهواره‌ای هستند تا دریابند چه اتفاقی رخ داده است».

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اعلام خبر دفع حمله پهپادی اوکراین به مقر ریاست‌جمهوری روسیه، گفت که مسکو این حمله را سوءقصد به جان «ولادیمیر پوتین» دانسته و حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها