بلومبرگ: مقامات آمریکایی به عربستان سفر می‌کنند

بلومبرگ: مقامات آمریکایی به عربستان سفر می‌کنند
جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 15:00

خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» از سفرهای برنامه‌ریزی شده مقامات آمریکایی به عربستان سعودی برای گفت‌وگو درباره پرونده‌های حساس منطقه‌ای خبر داد.

العالم - آمریکا

خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» روز گذشته (پنجشنبه، چهارم می) به نقل از منابع آگاه دولت واشنگتن فاش کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا هفته آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، این منبع آمریکایی همچنین گفته است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در ماه ژوئن آینده به طور جداگانه سفری به عربستان سعودی سفر خواهد داشت.

بلومبرگ در ادامه گزارشش نوشت: اشاره کرد که وزیر امور خارجه آمریکا در عربستان سعودی پرونده‌های یمن و مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد، زیرا آمریکا و عربستان همانطور که ادعا می‌کنند در ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش مشارکت دارند.

این گزارش در حالی منتشر شده که هنوز هیچ منبع سعودی جزئیاتی در مورد این سفرها تایید نکرده است؛ خود مقامات و منابع رسمی آمریکایی نیز به آنچه توسط بلومبرگ منتشر شده واکنش نشان نداده‌اند.

به گزارش فارس، پیش از این رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی اعلام کرده بودند که موضوع ازسرگیری روابط ایران و عربستان که با میانجی‌گری چین صورت گرفته، آسیب بزرگی برای منافع آمریکا در منطقه به همراه خواهد داشت.

«ترکی الفیصل»، رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی نیز در این باره تأیید کرده بود که نه ایالات متحده آمریکا و نه اروپا نمی‌توانستند مانند پکن، میانجی‌گر صادقی بین عربستان سعودی و ایران باشند.

پربیننده ترین خبرها