نبرد باخموت؛ آیا ضد حمله کی‌یف موفقیت آمیز خواهد بود؟ + فیلم

جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 22:43

روسیه در آستانه "روز پیروزی" مصادف با نهم ماه مه به دنبال یکسره کردن نبرد باخموت است، این در حالی است که منابع غربی از ضد حمله اوکراین موسوم به "حمله بهاری" سخن می گویند.

العالم - اروپا

ناظران بحران اوكراین، خبر این ضد حمله را کم اهمیت می‌دانند، زیرا غرب سلاح‌های سنگین در اختیار کی‌یف قرار داده است، اما فقدان مهمات از ارزش و فایده این سلاح ها می کاهد و جلوی ضدحمله این کشور را می گیرد.

برای اوکراینی ها، باخموت قلعه ای جهت دفاع از بقیه شهرهای استان است. این شهر برای روس ها نیز اهمیت دارد، زیرا تقریباً به تنها دروازه برای پیشروی نیروهای روسی در دونتسک تبدیل شده است. همچنین کنترل آن راه را برای نیروهای روسیه به سوی دو شهر اصلی در استان دونتسک باز خواهد کرد.

به دلیل طولانی بودن نبرد و خسارات سنگینی که هر دو طرف متحمل شدند، باخموت به نمادی در نبرد میان روس ها و اوکراینی ها برای کنترل منطقه دونباس که هدف اعلام شده روس ها است، تبدیل شده است.

نبرد برای کنترل شهر باخموت در شرق اوکراین از فوریه سال گذشته به نقطه عطفی در روند عملیات نظامی روسیه تبدیل شده است که طی آن نیروهای روسی با پشتیبانی نیروهای واگنر در تلاش برای کنترل این شهر هستند.

برای هفته‌ها، نیروهای روسی سعی در محاصره باخموت داشتند و موفق شدند بسیاری از مسیرهای تدارکاتی به نیروهای اوکراینی را قطع کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها