کارشناس فلسطینی درگفتگو با العالم:

مقاومت با تشکیل "جبهه سه گانه شمالی" در تدارک قیام فراگیر درکرانه باختری است

شنبه 16 ارديبهشت 1402 - 13:49

یک کارشناس فلسطینی گفت: تعدد جبهه‌های رویارویی با رژیم اشغالگر به تهدیدی برای این رژیم تبدیل شده و این در حالی است که گروه های مقاومت در تلاشند تا با توجه به شرایط مقاومت، قیامی فراگیر را رقم بزنند که تشدید دوره ای و رویارویی های آشکار از نشانه های آن است.

العالم _ فلسطین

«صالح ابوعزه» کارشناس امور فلسطین، در گفت و گو با شبکه خبری العالم، با اشاره به اینکه عرصه های زیادی برای رویارویی با رژیم اشغالگر اسرائیل وجود دارد که تهدیدی جدی برای آن به شمار می رود، خاطرنشان کرد، آنچه در حال رخ دادن است، فقط بخشی از خطراتی است که این رژیم را احاطه کرده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان از شدت درگیری با گروه های مقاومت در کرانه باختری کاست تا زمان بیشتری برای چاره اندیشی به موضوع تعدد میدان ها و وحدت جبهه های مقاومت علیه خود اختصاص دهد، زیرا این مساله خطر بزرگی برای رژیم اشغالگر است به ویژه آنچه از طریق شلیک موشک ها به این رژیم مخابره شد و این علاوه بر عملیات امنیتی مجدو بود که رژیم آنرا عملیاتی پیچیده اعلام کرد.

این کارشناس امور فلسطین تصریح کرد، پاسخ رژیم اسرائیل به موشک‌های شلیک شده از جنوب لبنان، غزه و سوریه هم از نظر ساکنان مناطق اسرائیلی و هم از نظر ائتلاف حاکم یعنی گروه بن‌گویر، بسیار ضعیف بود و در همین حال رهبران مخالف کابینه بنیامین نتانیاهو اتهامات فراوانی به کابینه ائتلافی وی وارد آوردند.

صالح ابوعزه هشدار داد که حکومت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اکنون در تلاش است تا فقط با یک عرصه روبرو شود تا بتواند تا حد ممکن مبارزان بیشتری از مقاومت را از سر راه خود بردارد و به مقاومت در کرانه باختری اشغالی پایان دهد.

وی خاطرنشان کرد که همه گروه های مقاومت فلسطینی از طریق گردان ها و تیپ ها و نهادهای نظامی خود تلاش می کنند تا قیامی واقعی با ساختاری مشخص در کرانه باختری اشغالی ایجاد کنند.

این کارشناس امور فلسطین با اشاره به "جبهه سه گانه شمال یعنی جنين، نابلس و طولكرم" گفت: در طول یک سال گذشته طولکرم تقریبا در صحنه نبود اما اکنون صحبت از گردان طولکرم وابسته به گردان های قدس است، همچنین گردانی به نام گروه واکنش سریع وجود دارد که ده ها جوان در آن حضور دارند که با هر رده نیروی اشغالگری که وارد طولکرم یا اردوگاه های واقع در آن می شوند به ویژه اردوگاه نور شمس، مبارزه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت مقاومت در کرانه باختری شاهد تشدید دوره‌ای و آشکار است، تاکید کرد: این همان چیزی است که اسرائیلی‌ها درباره آن صحبت می‌کنند و می‌گویند هر تروری که داخل مناطق فلسطینی انجام می‌دهیم، باعث می شود تعداد بیشتری از مبارزان مقاومت یا فلسطینی ها به صفوف مقاومت بپیوندند.

طالح ابوعزه افزود تیپ جنین با افراد انگشت شماری شروع شد و هم اکنون صحبت از صدها نفر است و همچنین عرین الاسود و ورود گردان های القسام به خط رویارویی در ابتدای سال جاری به ویژه در اریحا ​​و عقبه جبر به گونه ای که عملیاتی که برای جنبش حماس انجام شد، در منطقه اریحا بود. اریحا بین مناطق فلسطینی به طور کلی منطقه آرامی است برعکس شهرهایی که پیوسته در حال رویارویی هستند.

وی اظهار داشت پس از شهادت پنج نفر که در عقبه جبر به شهادت رسیدند، شاهد مقاومت شدیدتری در اریحا بودیم. ما همچنین شاهد پیوستن اریحا به نقاط به اصطلاح رویارویی داغ در کرانه باختری بودیم.

این کارشناس فلسطینی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی پس از آرامش ماه رمضان هم اکنون خود را آماده می کند تا آنجایی که بتواند روحیه مقاومت را در کرانه باختری از بین ببرد هرچند معتقدیم که در این هدف خود شکست خواهد خورد.

پربیننده ترین خبرها