رایزنی محرابیان و نخست وزیر عراق درباره راه‌های مقابله با چالش‌ بخش آب و انرژی در منطقه

رایزنی محرابیان و نخست وزیر عراق درباره راه‌های مقابله با چالش‌ بخش آب و انرژی در منطقه
شنبه 16 ارديبهشت 1402 - 14:44

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر عراق راه‌های تقویت همکاری‌ها برای مقابله با چالش های فرا روی دو کشور و منطقه در بخش‌های آب و انرژی را بررسی کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش خبرگزاری ملی عراق (واع)، "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو جمهوری اسلامی امروز (شنبه) با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار و دو طرف در مورد مسائل مربوط به چالش‌های کمبود برق و آب گفت و گو کردند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این نشست در زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های تقویت تبادل و هماهنگی در خصوص چالش‌های پیش روی بخش انرژی در منطقه و سطح بین الملل بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین در این نشست درباره پرونده برق و برق‌رسانی به شبکه سراسری عراق از جمهوری اسلامی ایران و همچنین بحث کمبود منابع آبی و اثرات فصول خشکسالی بر منطقه و سهم آبه رودخانه‌های مشترک بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر اهمیت تداوم گفت وگوها و هماهنگی و سرمایه‌گذاری در فضای آرام سیاسی برای تحقق منافع و آرزوهای ملت‌های برادر و دوست منطقه تاکید کرد.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری وابسته به یونسکو به منظور شرکت در سومین اجلاس بین المللی آب به بغداد سفر کرده است.

پربیننده ترین خبرها