غزه.. بین مکر "اسرائیل" و همدستی آمریکا و سکوت سازشکاران

غزه.. بین مکر
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402 - 14:15

جنایت هولناک صبح دیروز سه شنبه رژیم صهیونیستی در غزه که به شهادت 3 تن از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی و خانواده و همسایگانشان انجامید، بار دیگر خوی وحشیانه این رژیم را فاش ساخت و از همان نخستین لحظات وقوع، تمام ابعاد و زوایای پنهان آن برملا شد.

العالم - کشکول

منابع فلسطینی عالی رتبه فاش کردند که فرماندهان گردان قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی همراه با هیئتی از دفتر سیاسی این جنبش، در تدارک سفر به مصر و کشورهای دیگر برای دیدارهای داخلی و خارجی بودند؛ مصر به آنها اعلام کرده بود که می توانند از قاهره برای سفر به کشورهای دیگر استفاده کنند.

این منابع گفتند فرماندهان گردان قدس از مدتها پیش مخفی شده بودند اما پس دریافت مجوز سفر، برای خداحافظی با خانواده به منازل خود برگشته بودند که صبح دیروز در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به همراه خانواده های خود به شهادت رسیدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم، پیشتر مصر را از حمله نظامی به غزه آگاه کرده بود و این پیام تنها چند دقیقه پس از نخستین حمله به مصر رسیده بود.

کانال هفتم رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم از چند روز قبل آمریکا را هم در جریان این حمله قرار داده بود و ایلی کوهن، وزیر خارجه این رژیم در این باره با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود صحبت کرده بود.

نکته جالب توجه در این میان، این است که رادیو ارتش رژیم اشغالگر گفته است که این عملیات قرار بود سه شنبه هفته پیش اجرا شود اما به دلایلی عقب افتاد.

هر شهروند فلسطینی و عرب و مسلمانی حق دارد بپرسد مواضع عرب های سازشکاری که با این رژیم توافق سازش امضا کرده اند – از کمپ دیوید و اسلو و وادی عربه گرفته تا آبراهام - در قبال این حوادث چیست و چه نتیجه ای از دیدارهای خود با رژیم اشغالگر در نقب و عقبه و شرم الشیخ گرفته اند؟

قانون بین المللی در این میان چه کاره است و آمریکا که مدعی رهبری و تلاش برای اجرای این قوانین است کجاست؟ چرا با این همه جنایات رژیم صهیونیستی حتی علیه کودکان و زنان، همچنان با آن همراهی می کند؟ "غرب متمدنی" که برای حقوق سگ و گربه و همجنس گرایان آه و فغان راه می اندازد، چه مواضعی در قبال فاجعه غزه دارد؟

نیازی به تذکر نیست که اگر همراهی و همکاری آمریکا و سکوت عرب های سازشکار نبود، رژیم صهیونیستی هرگز مرتکب چنین جنایت وحشیانه ای نمی شد. اما باید به همان سازشکاران و خائنان یادآوری کنیم که این جنایات، هرگز به تقویت مواضع و جایگاه نتانیاهو و کابینه تروریست و نژادپرستش نخواهد انجامید و برای شهرک نشینان، امنیت نخواهد آورد. سیاست ترور رهبران مقاومت و سران فلسطینی هیچ وقت به امنیت و آسایش این رژیم نینجامیده بلکه تأثیر عکس بر امنیت این رژیم داشته است. فلسطین، زاینده و جاودان است و هر بار فرماندهی به خاک بیفتد، صدها فرمانده برمی خیزند و تاریخ 70 ساله فلسطین اشغالی بهترین گواه این مدعاست.

پربیننده ترین خبرها