افتتاح پایگاه هوایی و بالگردی سپاه در جنوب شرق کشور+ویدئو

چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402 - 19:07

با حضور فرمانده کل سپاه، پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی گاه هواپیماهای بدون سرنشین هوانیروز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام شهید علی عربی در زاهدان به بهره برداری رسید.

العالم - ایران

به نقل از روابط عمومی سپاه، با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی گاه هواپیماهای بدون سرنشین هوانیروز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام شهید علی عربی در زاهدان به بهره برداری رسید.

این پایگاه با قابلیت فرود و برخاست انواع بالگردهای هجومی و رزمی، پشتیبانی- امدادی و هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از جدیدترین شیوه نامه های فنی - مهندسی و منطبق بر استانداردهای هوانوردی، توسط مهندسی رزمی سپاه و متخصصان داخلی ساخته شده است.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اهداف ساخت و ایجاد این پایگاه گفت: با بهره برداری از این پایگاه ناوگان بالگردی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور برای ماموریت های بزرگ امنیتی _ دفاعی، امداد و نجات، پشتیبانی، مردم یاری و خدمات رسانی تقویت و تجهیز شد.

وی افزود: در این پایگاه علاوه بر ایجاد ظرفیت نگهداری و نشست و برخاست همزمان ده ها بالگرد، همه ظرفیت‌های لازم برای سوختگیری، آشیانه، تعمیرات و نگهداری ایجاد شده است.

گفتنی است؛ این پایگاه ضمن پیوستن به ناوگان کشوری هوانیروز سپاه، میزبان انواع بالگردها در کلاس های مختلف از جمله، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۱۴، mi-۱۷ ،۲۰۹، هواپیماهای بدون سرنشین و... خواهد بود.

سرلشکر سلامی در این باره اظهار داشت که امنیت، یک ضرورت حیاتی و مقدمه اساسی برای زندگی مردم است و ما تأمین و تحکیم امنیت در منطقه را چند وجهی و از طریق خدمت به مردم و بومی سازی و مردمی سازی تامین آن دنبال می‌کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها