صفحه نخست روزنامه‌های امروز 21 اردیبهشت 1402؛

باران موشک‌ بر سر صهیونیست‌ها/ شمارش معکوس پیام‌رسان در راه تهران/ چین از خاورمیانه چه می‌خواهد؟!

باران موشک‌ بر سر صهیونیست‌ها/ شمارش معکوس پیام‌رسان در راه تهران/ چین از خاورمیانه چه می‌خواهد؟!
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1402 - 09:26

صفحه نخست روزنامه‌های امروز پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 را در این خبر مشاهده کنید.

العالم - ایران / سیاسی

پاسخ مقاومت به ترور رهبران جهاد اسلامی در غزه، مهمترین موضوعی بود که بیشتر روزنامه‌های صبح امروز پنجشنبه به آن پرداختند، در همین خصوص کیهان در سرمقاله خود نوشت: «نيروهای مقاومت فلسطين در پاسخ به انتقام شهداي اخير نوار غزه، مناطق ‌اشغالي فلسطين را زير باران موشكي و راكتي قرار داده‌اند. حملاتي كه وضعيت را در سراسر مناطق ‌اشغالي به‌شکل عجیبی غیرعادی کرده است.

شدت حملات و پاسخ تلافي‌جويانه نيروهاي مقاومت فلسطين به ‌اشغالگران تا بدان حد گسترده بود كه طرف‌های واسطه و ميانجي اعلام كردند که رژیم صهیونیستی آماده پایبندی به آرام‌‌سازی اوضاع است. در واقع ارتش رژيم صهيونيستي توان تحمل حملات از سوي گروه‌هاي فلسطيني را ندارد و در همان ساعات نخست پاسخ گروه‌هاي فلسطيني، خواستار توقف حملات شد.از بامداد سه‌شنبه كه ارتش ‌اشغالگر رژيم صهيونيستي اقدام به حمله تروريستي عليه نوار غزه كرد، گروه‌هاي مقاومت اعلام كردند كه پاسخ به اين تجاوزات حتمي است و اتاق مشترك مقاومت فلسطين نيز در بيانيه خود بر انتقام قطعي از متجاوزان صهيونيست تأكيد كرد. سرانجام اين پاسخ قطعي به خونخواهي شهداي حملات اخير غزه از بعدازظهر چهارشنبه آغاز شد.»

روزنامه آرمان در تیتر یک خود را به سفر سلطان عمان به ایران پرداخته و در مقاله ای تحت عنوان «شمارش معکوس پیام‌رسان در راه تهران» نوشته است: «بر اساس شنیده ها و برخی اخبار احتمال سفر هیثم بن ‌طارق آل‌ سعید، پادشاه عمان به ایران بیشتر شده است. البته قبل‌تر هم قیس بن‌محمد الیوسف، وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان، روز یکشنبه هفته جاری در دیدارش با محمد مخبر، معاون اول رئیس‌ جمهور بدون ذکر تاریخ دقیق از احتمال سفر قریب ‌الوقوع پادشاه عمان به ایران خبر داده بود. سه‌شنبه در حالی خبر سفر سلطان عمان به تهران مطرح شد که شنبه هفته جاری شاهد حضور جیک سالیوان در عربستان سعودی بودیم؛ سفری که در یک گزاره تحلیلی می‌تواند به تشدید تحرکات دیپلماتیک میانجیگرایانه مسقط منجر شود.»

دنیای اقتصاد نیز در یادداشتی به نقش چین در منطقه پرداخته است، این روزنامه در این یادداشت نوشته است: «چینی‌ها همه‌چیز را در خاورمیانه تغییر می‌دهند؟ این سوال در پرونده «باشگاه اقتصاددانان» بررسی شده است. شواهد موجود و تفسیر کارشناسان نشان می‌دهد هرچه زمان می‌گذرد، ریتم تغییرات در دو سوی خلیج‌فارس دگرگون می‌شود. آهنگ سریع تحولات خاورمیانه در شرایطی با حضور چین تغییر کرده که به نظر می‌رسد جنس روابط کشورهای منطقه از سیاسی و فرهنگی به اقتصادی در حال تغییر است.»

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های صبح امروز را در ادامه مشاهده می کنید:

گالری

پربیننده ترین خبرها