امیرعبداللهیان: نشست مسکو گامی رو به جلو در نزدیکی دیدگاه‌های سوریه و ترکیه بود

امیرعبداللهیان: نشست مسکو گامی رو به جلو در نزدیکی دیدگاه‌های سوریه و ترکیه بود
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1402 - 12:08

وزیر امور خارجه کشورمان نشست ۴ جانبه مسکو را مثبت ارزیابی کرد و گفت در عرصه نزدیک کردن دیدگاه‌های ترکیه و سوریه گامی رو به جلو برداشته شد.

العالم -ایران

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران درباره نشست 4 جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه گفت: به نظرم ارزیابی مثبتی از این نشست چهارجانبه وجود دارد و در عرصه نزدیک کردن دیدگاه‌های ترکیه و سوریه گامی رو به جلو برداشته شد.

وی ادامه داد: همچنین با آقایان لاوروف، فیصل مقداد و چاووش اغلو، وزرای خارجه روسیه، سوریه و ترکیه هم در خصوص مناسبات دوجانبه به ویژه پیگیری پرونده‌های اقتصادی و تجاری از جمله پیگیری توافقاتی که در آخرین دیدار روسای جمهور ایران و مسکو انجام شد و دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه مورد توجه قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان درباره مناسبات ایران و کشورهای روسیه و ترکیه اظهار کرد: پیشرفت‌های خیلی خوبی در مناسبات ایران با ترکیه و مسکو به ویژه در یک سال گذشته صورت گرفته است. حجم تبادل تجاری ما در دو کشور روند افزایشی و خوشبینانه‌ای را نشان می‌دهد.

وی همچنین افزود: تحول مهمی در روابط بین ما با روسیه رخ داده که نتیجه تلاش سفارت خانه‌های دو کشور و دستگاه‌های ذیربط دو کشور بوده و بخش خصوصی بسیار فعال شده است. بسترهای خوبی برای فعالیت بخش خصوصی دو کشور ایجاد شده که فکر می‌کنم از این فرصت می‌توانند تجار ایرانی حداکثر بهره برداری را بکنند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: همین وضعیت را در مورد ترکیه هم شاهد هستیم و البته در پی سفر اخیر آقای رئیسی به دمشق ما یک طراحی و یک ریل گذاری برای فعالیت گسترده بخش خصوصی ایران و سوریه هم در دو کشور شاهد خواهیم بود.

پربیننده ترین خبرها