یکی از رهبران حماس: پاسخ های غافلگیرانه برای دشمن تدارک دیده ایم+فیلم

پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1402 - 12:33

"علی برکه"، از رهبران جنبش حماس گفت مقاومت، حرکت های غافلگیرانه زیادی را برای رژیم صهیونیستی تدارک دیده است. وی با اشاره به این موضوع که عملیات پاسخ جمعی همه گروه های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی تازه آغاز شده است، بر شکست نقشه های نتانیاهو برای جدا کردن جنبش جهاد اسلامی و حماس از دیگر گروه های مقاومت و ایجاد فتنه داخلی در فلسطین، تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

علی برکه در گفتگو با برنامه "مع الحدث" شبکه العالم تصریح کرد که نتانیاهو از ابتدای عملیات ترور فرماندهان گردان قدس در صبح روز سه شنبه تلاش می کند معادله جدیدی به این شرح در فلسطین ترسیم کند: وی در قدم نخست می خواهد ثابت کند که هر زمان که اراده کند، می تواند دست به عملیات ترور بزند و بدون ترس از هر گونه عملیات انتقام جویانه، هر کسی را که خواست ترور یا آتش بس را نقض کند.

وی در قدم دوم می کوشد جنبش جهاد اسلامی را از دیگر گروه های مقاومت جدا و چنین وانمود کند که مبارزات این جنبش ربطی به ملت فلسطین و دیگر گروه های مقاومت ندارد بلکه این گروه صرفا یک گروه جدا افتاده و خودسر است.

علی برکه تصریح کرد که وحدت گروه های مقامت و موشک هایی که از فلسطین روی تل آویو و اسدود و عسقلان و بئر السبع و همه شهرک های اطراف غزه فرود آمدند، این معادله را خنثی کردند... پس به این ترتیب این نقشه نتانیاهو هم شکست خورد.

وی افزود: امروز مقاومت در ابتدای راه انتقام است. پاسخ ما به موشک منحصر نمی شود، موشک فقط یکی از اشکال پاسخ و در واقع یک مقدمه است. مقاومت در آینده غافلگیری های زیادی برای این دشمن تدارک دیده است. ما ابزارها و وسایل دیگری برای گرفتن انتقام از دشمن در نظر داریم و چنانچه رژیم صهیونیستی بخواهد به جنایات خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد، پاسخ های غافلگیرانه بیشتری خواهد دید.

این رهبر جنبش حماس در پاسخ به سئوالی درباره تلاش دشمن برای جدایی انداختن بین حماس و مردم و حمله به جهاد اسلامی گفت که این رژیم در تلاش است که بین فلسطینی ها تفرقه بیندازد و مدعی است که نمی خواهد با ملت فلسطین بجنگد بلکه هدفش، منزوی کردن گردان قسام و حماس است.

وی افزود: پاسخ ما به این رژیم مربوط به هفته پیش است زمانی که شیخ خضر عدنان به شهادت رسید، در آن زمان، اتاق عملیات مشترک – که حماس و گردان قسام در رأس آن است - به طور یکپارچه به جنایت صهیونیست ها پاسخ داد.

علی برکه تصریح کرد: در آن زمان اتاق عملیات مشترک به طور یکپارچه به جنایت صهیونیست ها پاسخ داد تا اینکه چهارشنبه گذشته رأس ساعت 4 صبح آتش بس برقرار شد.

وی گفت که دیروز و پریروز وقتی که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و فرماندهان جهاد اسلامی را به شهادت رساند، اتاق عملیات مشترک تشکیل جلسه داد و قرار شد که روز اول عملیاتی انجام ندهیم و فوری به جنایت دشمن پاسخ ندهیم .

این رهبر جنبش حماس گفت: البته با برادران در جهاد اسلامی و همه گروه ها در اتاق عملیات مشترک توافق کردیم که اندکی درنگ و راه ها و شرایط موجود را بررسی کنیم و ابتدا به وضعیت خودمان سر و سامان دهیم. ما 24 ساعت صبر کردیم و الان پاسخ جمعی همه گروه های مقاومت از جمله حماس را می بینید.

وی با اشاره به نقشه دشمن برای تحمیل قواعد بازی جدید، تصریح کرد: قبلا وقتی یکی از دو طرف آتش بس، اقدام به نقض آن می کرد، طرف دیگر حق داشت پاسخ دهد. رژیم صهیونیستی آتش بسی را که چهارشنبه هفته گذشته پس از شهادت خضر عدنان، با نظارت مصر برقرار شده بود نقض کرد و الان هم با ترور فرماندهان جهاد، دوباره آتش بس را نقض کرده است.

وی افزود: این رژیم می کوشد معادله جدیدی تحمیل کند؛ طوری که بتواند هر زمان که اراده کرد، دست به ترور شخصیت ها بزند اما مقاومت این اجازه را به آن نداد و اعلام کرد که جنگ، تفریح نیست و پایان جنگ، دست تو نیست... این جنگ را دشمن شروع کرد اما مقاومت آن را با شروط خود تمام می کند... نتانیاهو باید هزینه (این جنایت) را بپردازد.

پربیننده ترین خبرها