نگرانی رژیم صهیونیستی از تنش در جبهه شمالی و عدم تضمین‌دهی لبنان درباره آن

نگرانی رژیم صهیونیستی از تنش در جبهه شمالی و عدم تضمین‌دهی لبنان درباره آن
جمعه 22 ارديبهشت 1402 - 12:26

در سایه تداوم تنش در نوار غزه و شکست تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس میان مقاومت و رژیم صهیونیستی، دیپلماسی آمریکایی در تلاش برای دستیابی به تضمین‌هایی جهت تداوم آرامش در جبهه شمالی است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، طبق اطلاعات، سفارت آمریکا در بیروت همسو و همراه با اسرائیل، نیروهای یونیفل را تحت فشار گذاشته اند تا حزب‌الله را برای اعلام موضعی شفاف درخصوص تنش‌های جاری در نوار غزه متقاعد سازد و تضمین‌هایی درخصوص عدم تکرار نقض آتش‌بس به‌دست بیارود. نگرانی رهبران اسرائیل درخصوص جنگ چندجبهه‌ای در سایه اتحاد محور مقاومت در جبهه‌های مختلف، باعث افزایش اقدامات دیپلماتیک شده است تا از طریق تهدیدها مبنی بر آمادگی اسرائیل برای انجام اقدامات تنش‌زای بیشتر در صورت تهدید جدی علیه جبهه شمالی، محور مقاومت را تحت فشار بگذارند.

روزنامه الدیار با اعلام اینکه این پیام توسط یونیفل به مراجع رسمی در لبنان و نیز به مقاومت منتقل شده است، نوشت که حزب‌الله تاکنون هیچ پاسخ اطمینان‌بخشی نداده و سکوت اختیار کرده است به این دلیل که حزب‌الله خود را در موقعیتی نمی‌بیند که هیچ‌گونه تضمینی به رژیم اشغالگری بدهد که تصمیم گرفته است خطوط قرمز را نقض کند و قاعده بازی را به نفع خود تغییر دهد و به همین علت این رژیم باید همواره در نگرانی و ترس باقی بماند.

ساعاتی بعد از ناکامی اسرائیلی‌ها در دستیابی به پاسخ، آن هم در سایه افزایش سطح هشدار، آمریکایی‌ها وارد خط شدند و دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان در تلاش برای به دست آوردن مواضعی شفاف دراین خصوص، سلسله تماس‌هایی را با مقامات ارشد امنیتی و سیاسی لبنان برقرار کرد. او در این تماس‌ها هشدار داد که در صورت بروز هرگونه تنش در مرز جنوبی، اوضاع به سمت بدتر شدن و خارج شدن از کنترل پیش خواهد رفت. این دیپلمات آمریکایی دولت لبنان را مسئول این دانست تا از هرگونه موشک‌پرانی جلوگیری و تدابیری فوق‌العاده برای ممانعت از تکرار حوادث قبلی اتخاذ کند.

به گفته منابع آگاه، لبنان رسما بر عدم تمایل بر استفاده از خاک خود برای بی‌ثبات کردن منطقه تأکید کرده و در عین حال متذکر شده است که اسرائیل مسئول تشدید تنش‌هایی است که جو را متشنج می کند و آن را به سمت خفقان پیش پیش می‌برد.

پربیننده ترین خبرها