دستاوردهای عملیات "انتقام آزادگان"

دستاوردهای عملیات
شنبه 23 ارديبهشت 1402 - 13:07

عملیات "انتقام آزادگان" از سوی گروه های مقاومت فلسطین در غزه همچنان در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی و کشتار فلسطینیان ادامه دارد، این درحالی است که اشغالگران تمام توان خود را به کار گرفته اند تا آمادگی خود را برای پذیرش آتش بس نشان دهند، درخواست های داخلی در رژیم صهیونیستی نیز خواستار توقف ماجراجویی جدیدی است که یک میلیون اسرائیلی را روانه پناهگاه ها کرده است.

العالمنظرکده

رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین می گویند که هدف رژیم اسرائیل از حمله به غزه محقق نشده و نخواهد شد.

آنان خاطرنشان کردند که هدف رژیم اشغالگر از حمله به غزه، بازگرداندن نیروی بازدارنده اسرائیلی است که توسط مقاومت فرسوده شده و این درحالی است که قواعد درگیری به دنبال وحدت میدان ها و نبرد سیف قدس تغییر یافته است.

آنان تاکید کردند حمله به غزه علیرغم شهادت رهبران جنبش جهاد اسلامی نتوانسته نتانیاهو را به اهدافش برساند و نخواهد رساند. بلکه مقاومت معادله درگیری در نبرد غزه-تل آویو را تغییر داد، مقاومت توانست با شلیک موشک به تل آویو ضربات کاری وارد کند به طوری که بر اثر این حملات موشکی یک اسرائیلی کشت و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

این رهبران توضیح می‌دهند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل در تجاوز جنایتکارانه به غزه تلاش کرد تا از بن‌بست داخلی ائتلاف کابینه خود فرار کند، زیرا وی را به نامناسب بودن واکنشش در برابر وحدت عرصه های مقاومت متهم کردند و از سوی دیگر نتوانست رضایت متحد خود، «ایتامار بن گویر» وزیر به اصطلاح امنیت ملی این رژیم را جلب کند که از وی انتقاد کرده و از حضور در کنست برای پاسخگویی به مخالفان که او را به واکنش ضعیف و فرسایش نیروی بازدارنده اسرائیل متهم کرده بودند، خودداری کرد.

آنان گفتند: «نتانیاهو» در حملات خود به غزه پس از شلیک موشک های مقاومت به تل آویو و سایر سرزمین های اشغالی و تحمیل آسیب ها و تخریب های صورت گرفته، بازنده شده و سیل انتقادها بر او سرازیر شده است.

برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند که راز قدرت مقاومت فلسطین در نبرد «انتقام آزادگان» و در همه نبردها با رژیم اشغالگر، حمایت کامل فلسطینی ها از آن است.

آنان می گویند غزه پس از شلیک موشک های دست ساز فلسطینیان به مرکز تل آویو و بقیه سرزمین های اشغالی، دچار خودباوری و عزت بی سابقه ای شده به گونه ای که ابهت گنبد آهنین و سامانه فلاخن داوود مجهز به موشک های پاتریوت آمریکایی فرو ریخته و ترس را وارد دل های صهیونیست ها کرده است.

تحلیلگران سیاسی خاطرنشان می کنند مردم فلسطین مقاومت را تنها راه بازگشت و آزادسازی تمام سرزمین های فلسطینی می دانند.

آنها معتقدند مردم فلسطین در نبرد "انتقام آزادگان " ثابت کردند که مالک این سرزمین هستند و علیرغم تجاوزات وحشیانه اسرائیل بر پشت بام ها رفته و به نام مقاومت شعار دادند در حالی که وزرا و سربازان اسرائیلی از موشک‌های مقاومت به پناهگاه‌ها گریختند که خود بزرگترین دلیل بر این است که پیروز و شکست خورده این نبرد کیست.

این تحلیلگران سیاسی می گویند که نتانیاهو با ترور رهبران و غیرنظامیان غزه می خواست به یک پیروزی دروغین دست یابد و آغاز کننده حمله بزدلانه به غزه بود، اما تصمیم برای پایان دادن به آن در دستان مقاومت است و هیچ یک از التماس های وی برای آتش بس از طریق میانجی ها تا زمان تحقق اهداف مقاومت کارساز نخواهد بود.

کارشناسان مسائل اسرائیل نیز معتقدند نبرد "انتقام آزادگان " باعث ایجاد شکاف در جبهه داخلی رژیم اشغالگر اسرائیل شده است.

آنها افزودند: نتانیاهو برای توقف عملیات " انتقام آزادگان" التماس می کند زیرا برای بهبود چهره خود در مقابل جامعه صهیونیستی به غزه حمله کرد اما پس از هدف قرار دادن غیرنظامیان نوار غزه و شلیک موشک های مقاومت به سرزمین های اشغالی، در جبهه داخلی دچار شکاف شده است و حتی رسانه های عبری شروع به انتقاد از او کرده اند.

پربیننده ترین خبرها