پنجمین روز نبرد "انتقام آزادگان"؛ شلیک 1000 موشک مقاومت و استیصال رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی

پنجمین روز نبرد
شنبه 23 ارديبهشت 1402 - 08:47

با وجود ورود نبرد "انتقام آزادگان" میان مقاومت در نوار غزه و رژیم اشغالگر به پنجمین روز خود و تحولات میدانی، می‌توان پیش‌بینی کرد که پیروزی قاطع مقاومت و شکست ارتش اشغالگر در پیش خواهد بود.

العالم- فلسطین اشغالی

ممکن است برخی فکر کنند که ما در این نتیجه‌گیری مبالغه می‌کنیم تا روحیه مقاومت در غزه را در این شرایط دشوار تقویت کنیم ولی ناظر بی‌طرف نیز به نتیجه‌گیری مشابهی نیز دست خواهد یافت و کافی است که جنبش جهادی مانند جهاد اسلامی- به رغم کمبود نفرات و تجهیزات، و محاصره در محدوده جغرافیایی کوچک در برابر ارتش اشغالگری که تا بن دندان مجهز به سلاح‌های ساخت آمریکا و اروپا است، در برابر چنین رژیمی مقاومت کند همین مقاومت تا به امروز، به مثابه پیروزی بزرگ برای مقاومت فلسطین و شکستی فاجعه‌بار برای ارتش رژیم صهیونیستی است.

موضوع قابل توجه این است که جنبش جهاد اسلامی که در معرض حمله تروریستی همه‌جانبه اسرائیل قرار دارد نه تنها ضعیف نشده و پرچم سفید را در مقابل این رژیمی که خطوط قرمز انسانی و اخلاقی را زیر پا می‌گذارد، بالا نبرده است بلکه در پنجمین روز این نبرد دامنه حملات راکتی خود را گسترش داد و مواضع جدید این رژیم را هدف حملات قرار دارد و بدین ترتیب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش آن را دستپاچه کرده است.

دیروز (در چهارمین روز این نبرد) و بعد از آنکه فرماندهی ارتش اشغالگر اعلام کرد که به اهدافی در این نبرد دست یافته است موشک‌های مقاومت بعد از تل‌آویو، به قدس رسید و مقاومت فلسطین مراکز تجمع خودروهای زرهی و سربازان این رژیم را در منطقه ناحل عوز با گلوله‌های کالیبر سنگین هدف قرار دادند.

به دنبال این حملات کوبنده مقاومت، رسانه‌های عبری در چهارمین روز نبرد از مذاکره تل‌آویو با مصر جهت میانجیگری برای پایان دادن به این تنش نظامی سخن گفتند به این معنا که مقاومت قرار نیست با هیچ طرفی وارد هیچ بحثی برای توقف درگیری شود، مگر آنکه شروط آن که مهم‌ترین شان توقف ترور رهبران‌شان است، رعایت شود.

هر روز که می‌گذرد ماهیت دروغ‌های نتانیاهو و ارتش اشغالگر در دستیابی به اهداف عملیات از جمله ریشه‌کن کردن یا تضعیف جنبش جهاد اسلامی آشکار می‌شود؛ همانطور که شهرک‌نشینان در این چند روز از نبرد، از ترس موشک‌های مقاومت به پناهگاه‌ها فرار کرده‌اند و جرات خروج از آن را ندارند؛ موشک‌هایی که ناکارآمدی سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل را آشکار کردند. زیرا طبق بیانیه‌های ارتش اشغالگر، این سامانه از مجموع 1000 موشک مقاومت، فقط 170 موشک را ساقط کرد.

لذا ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه جنبش مقاومت اسلامی ( حماس) را از طریق چنین نبردهایی محدود کرده و این جنبش، جهاد اسلامی را تنها گذاشته، کاملا بی‌اساس است و بیانیه‌های گروه‌های مقاومت در غزه- که یکپارچگی و اتحادشان را با پیوستن به اتاق عملیات مشترک به نمایش گذاشته‌اند و با تدبیر و درایت با هجمه‌ها و ادعاهای اسرائیل در تقابل هستند، دروغ بودن این ادعاها را آشکار کرده است. لذا نتانیاهو که همواره محاسباتش درباره مقاومت اشتباه بوده و نیز دیگر اعضای تروریست و تندروی کابینه او، مانند اسموتریچ و بن گویر بایستی بهای حماقت‌های‌شان را بپردازند و پیش از آنکه به راهپیمایی تحریک‌آمیز و اقداماتی در راستای هتک حرمت مسجدالاقصی دست بزنند بایستی بارها درباره آن فکر کنند.

پربیننده ترین خبرها