وزرای اقتصاد ایران و عربستان راههای تقویت همکاری‌ها را بررسی کردند

وزرای اقتصاد ایران و عربستان راههای تقویت همکاری‌ها را بررسی کردند
شنبه 23 ارديبهشت 1402 - 12:19

راههای تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر مالیه (دارایی) عربستان بررسی شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

رسانه‌های عربستان امروز (شنبه) از دیدار «محمد الجدعان» وزیر مالیه این کشور با «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران خبر داده و تصریح کردند: در این دیدار که دیروز (جمعه) در حاشیه اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی انجام شد، طرفین درباره راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی فی مابین تهران و ریاض تبادل نظر کردند.

وزیر مالیه عربستان در این باره گفت: در این دیدار در مورد فرصت‌های پیش رو برای توسعه و تقویت روابط مشترک بین دو کشور گفت وگو کردیم.

رسانه‌های عربستان به نقل از خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نوشتند: گسترش روابط اقتصادی ایران و عربستان برای هر دو طرف سودآور و به نفع همه کشورهای منطقه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران با بیان اینکه سیاست آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران بر تحکیم روابط با کشورهای همسایه استوار است، افزود: در این زمینه طی یک سال و نیم گذشته دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم و انتظار داریم شاهد افزایش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری با کشورهای همسایه باشیم.

خاندوزی تصریح کرد: توافق ایران و عربستان با میانجیگری کشورهای دوست، فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور را افزایش خواهد داد.

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران روز پنجشنبه به منظور شرکت در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی و دیدار با مقامات این بانک و عربستان در راس هیاتی اقتصادی وارد جده شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها