چه کسی نظر میلیون ها رای دهنده را در انتخابات ترکیه جلب خواهد کرد؟

چه کسی نظر میلیون ها رای دهنده را در انتخابات ترکیه جلب خواهد کرد؟
شنبه 23 ارديبهشت 1402 - 17:04

بلاتکلیفی در صحنه سیاسی ترکیه مشهود است و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، هیچ تصمیم نهایی از سوی رأی دهندگان اکثریت قاطع در نظرسنجی های اخیر به دست نیامده است.

العالم - ترکیه

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، کمال قلیچدار اوغلو، نامزد اپوزیسیون، با اختلاف اندکی نزدیک به پنجاه درصد از آرای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور فعلی پیشتاز بود.

از سوی دیگر، ائتلاف راستگرای اردوغان همچنان در انتخابات پارلمانی از بلوک مخالفان پیش است، اما اگر اپوزیسیون موفق به جلب حمایت ائتلاف جدید کردهای چپ شود، شانس کسب اکثریت را دارد.

ترکیهبا توجه به تحولات سیاسی همراه با انتخابات بزرگ در ترکیه، جنگ اتهامات بین دو طرف در حال تشدید است، زیرا اردوغان آمریکا را به تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات کشورش برای حمایت از رقیب خود متهم می‌کند و اوغلو نیز اتهاماتی مشابه مبنی بر حمایت روسیه از اردوغان مطرح می نماید اما واشنگتن و مسکو قویا آن را رد می کنند.

تفاوت این دو نفر در طرح ها و پروژه های ارائه شده نهفته است، زیرا اوغلو وعده می دهد که کشور را به سیستم پارلمانی بازگرداند.

از سوی دیگر اردوغان به حامیان خود هشدار داد که در صورت شکست بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد و در این زمینه غرب را به تامین مالی رقبا و تلاش برای تضعیف حاکمیت کشورش متهم می کند.

پربیننده ترین خبرها