غزه زیر بمباران؛ انتقام همزمان مقاومت با حملات موشکی

شنبه 23 ارديبهشت 1402 - 18:41

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و این رژیم منازل مسکونی در مرکز، شمال و جنوب نوار غزه را هدف قرار می دهد در پاسخ به این حملات مقاومت فلسطین نیز با حملات موشکی به شهرک‌های صهیونیست نشین و برجای گذاشتن تلفات در میان صفوف ارتش اشغالگر، به دفاع از غزه مبادرت کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

انتشار ویدیویی از کودک فلسطینی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی که در تلاش است وسایلش را از زیر آوار خانه اش که با خاک یکسان شده بیرون بکشد، عمق جنایات رژیم صهیونیستی را به تصویر می کشد.

از سوی دیگر پیرمردی فلسطینی گیج و سردرگم روی خرابه های ساختمان پنج طبقه ای نشسته است که توسط جنگنده های رژیم اشغالگر ویران شده است. ناامیدی در نگاه او موج می زند. بسیاری از ساختمان های مسکونی دیگر نیز از آغاز حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غزه هدف قرار گرفته اند.

بمباران منازل مسکونی و آپارتمان ها در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه ادامه دارد و تاکنون منجر به شهادت شش تن از رهبران گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، و همچنین مجروح شدن شمار زیادی از شهروندان فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن بودند، شده است.

نیروهای مقاومت نیز با هدف قرار دادن شهرک های صهیونیست نشین به حملات آنها پاسخ می هند و با تحمیل حرف خود در میدان، باعث ایجاد وحشت در میان شهرک نشینان شده اند.

رسانه‌های عبری فاش کردند که روز جمعه برای اولین بار از زمان آغاز تجاوزگری این رژیم که از سه شنبه آغاز شده است، یک موشک ضد تانک از غزه شلیک شد و همچنین تأیید کردند که دستورات اکید به ساکنان شهرک‌های مجاور حصار مرزی با غزه داده شده است که به دلیل آتشبار مقاومت خانه های خود را ترک نکنند.

مقاومت از حملات به شهرک های مرزی غزه با صدها موشک با برد و اندازه های مختلف به عنوان بخشی از عملیات انتقام مردم آزاده فلسطین خبر داده است و همزمان رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که آژیرهای هشدار مرتب در شهرک های عسقلان، نیریم و العین الثالث به صدا در می آید.

گردان‌های قدس تأکید کردند که در پاسخ به بمباران خانه ها و آپارتمان‌های فلسطینیان، شهرک های اشغالی را مجددا هدف حملات موشکی خود قرار خواهد داد و در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که مقاومت خود را برای ماه‌ها رویارویی آماده کرده است.

از زمان آغاز تهاجم رژیم اشغالگر صهیونیستی، حملات موشکی مقاومت موجب کشته و زخمی شدن ده ها شهرک نشین و به بار آمدن خسارات مادی زیادی شده است. در این مدت سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته است بسیاری از موشک های مقاومت را رهگیری و منهدم کند.

پربیننده ترین خبرها