مقاومت فلسطین: محاسبات دشمن را بر هم زدیم

مقاومت فلسطین: محاسبات دشمن را بر هم زدیم
يکشنبه 24 ارديبهشت 1402 - 03:17

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین پس از پایان جنگ پنج روزه با صهیونیستها، تأکید کردند که دشمن قصد داشت، این دور از جنگ را در سریعترین زمان ممکن به پایان برساند، ولی با درایت و ایستادگی مقاومت و مدیریت جنگی آنان غافلگیر شد.


العالم-فلسطین
اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین شامگاه امروز شنبه، پس از پایان پنج روز جنگ بی‌امان با دشمن صهیونیستی، بیانیه منتشر کرد و گفت که این دور از جنگ، باعث شده است مقاومت قدرتمندتر شود.

خبرگزاری شهاب ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، اتاق عملیات گروههای مقاومت، جنگ «انتقام آزادگان» را به پایان رساندند، ولی پرچمها را پایین نخواهند آورد و اراده مبارزه هم هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد.

در این بیانیه آمده است: زمانی که دشمن فکر می‌کرد، زمان به سودش است و فرصت برای ترور فرماندهان مقاومت مناسب است، دچار اشتباه محاسباتی شد. دشمن قصد داشت بر اساس خواسته خود، این دور از جنگ را در سریعترین زمان ممکن به پایان برساند، ولی با درایت و ایستادگی مقاومت و مدیریت جنگی آنان غافلگیر شد.

گروههای مقاومت با بیان اینکه این مسائل باعث شد و محاسبات دشمن به هم بریزد و وارد معادله فرسایش شود، به شهدایی که در این جنگ به شهادت رسیدند، ابراز ارادت کردند.

این گروهها با اشاره به اینکه به دشمن نسبت به بازگشت به سیاست ترور هشدار می‌دهیم، خاطر نشان کردند: زیرا شمشیر ما غلاف نیست و دستان ما بر روی ماشه است. اگر باز گردید، باز می‌گردیم.

در پایان این بیانیه آمده است: مقاومت با ایستادگی، اتحاد و مبارزه شرافتمندانه، نقشه دشمن خائن و جنایت کثیف آن را بر هم زد و ثابت کرد که نیرنگ دشمن، راه به جایی نخواهد برد. این جنگ، یک صفحه تازه از صفحات افتخار و سربلندی ملت و شهدای ماست.

منابع خبری عبری و عربی شامگاه امروز خبر دادند که پس از پنج روز درگیری گسترده، بین گروههای مقاومت در غزه و صهیونیستها، آتش‌بس برقرار شده است. آتش‌بس از ساعت ۲۲ به وقت محلی اجرایی شد. این توافق، شامل آتش‌بس کامل و توقف کشتار غیر نظامیان و انهدام منازل است.

مصر نیز که در این مذاکرات، نقش میانجی را ایفا می‌کرد، با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که طرفین فلسطینی و اسرائیلی با آتش‌بس موافقت کرده‌اند. قاهره همچنین طرفین را به اجرای توافق تشویق کرد و گفت که از طریق تماس با آنها، روند اجرای توافق را پیگیری خواهد کرد.

پیش از این نیز، «باراک راوید» خبرنگار و تحلیلگر صهیونیست مدعی شد که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا از «ران درمر» وزیر امور راهبردی و دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی خواسته است که برای دستیابی به آتش بس فوری به منظور بازگرداندن آرامش و جلوگیری از تشدید تنش تلاش کند.

این در حالی است که واشنگتن از زمان آغاز دور جدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این تجاوز را محکوم نکرده است و حتی در کنار دولت انگلیس از صدور بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلوگیری کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها