توییتر دسترسی به برخی محتواها را در ترکیه محدود کرد

توییتر دسترسی به برخی محتواها را در ترکیه محدود کرد
يکشنبه 24 ارديبهشت 1402 - 10:45

شبکه اجتماعی توییتر در بحبوحه انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه، دسترسی کاربران این شبکه اجتماعی را به برخی محتواها محدود کرد.

العالم - ترکیه

در بحبوحه انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه، شبکه اجتماعی توییتر دسترسی کاربران کشور ترکیه به برخی محتواها را محدود کرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی، «ایلان ماسک» مدیر شبکه اجتماعی «توییتر» اعلام کرده است که دسترسی کاربران ترکیه به برخی از محتواها را در واکنش به این «فرایند قانونی» و تضمین «در دسترس ماندن این پلتفرم (توییتر) برای مردم» ترکیه در طول انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در کشورشان محدود می‌کند.

شبکه توییتر در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، مشخص نکرد که چه حساب‌هایی در توییتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت اما گفت که «دارندگان حساب» را در خصوص این اقدام مطلع کرده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی توییتر از جمله روزنامه نگار «متیو ایگلسیاس» با این تصمیم مخالفت کردند.

این روزنامه‌نگار در واکنش به این اقدام توییتر در شبکه اجتماعی خود نوشت: «دولت ترکیه از توییتر خواسته است که درست قبل از انتخابات، مخالفانش را سانسور کند و [ماسک] به آن عمل کرده است».

ماسک نیز در واکنش به اعتراضات برخی از کاربران توییتری، به سرعت واکنش نشان داد و تصمیم خود را برای اعمال محدودیت بر محتوای مشاهده شده از ترکیه توجیه کرد.

وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: « ایگلسیاس، عقل خود را از دست داده‌ای؟ انتخاب این است که توییتر به طور کامل از دسترس خارج شود یا این‌که دسترسی به برخی توییت‌ها محدود شود. کدام را میخواهی؟»

وی ادامه داد: «تمام شرکت‌های اینترنتی چنین دوره‌ای را دارند-ما برخلاف بقیه شرکت‌ها به وضوح می‌گوییم که چنین چیزی رخ می‌دهد».

ماسک در پیامی جداگانه تصریح کرد که قول می‌دهد: «آن‌چه که دولت ترکیه برای ما ارسال کرده است را منتشر کنیم».

امروز (یکشنبه)، رأی‌دهندگان در سراسر ترکیه برای انتخاب رئیس‌جمهور و 600 عضو پارلمان کشور خود، رأی می‌دهند.

نظرسنجی‌های مختلف حاکی از رقابت تنگاتنگ ریاست‌جمهوری بین «رجب طیب اردوغان» از حزب عدالت و توسعه و «کمال قلیچ‌داراوغلو» رهبر حزب جمهوری خلق است.

بر اساس این گزارش، آنکارا گهگاه در شرایط اضطراری مانند حملات تروریستی و بلایای طبیعی دسترسی به رسانه‌های اجتماعی را محدود می کند و دلیل آن لزوم جلوگیری از وحشت و انتشار اطلاعات نادرست است.

در مارس 2014، تنظیم‌کننده ارتباطات ترکیه به طور کامل دسترسی به توییتر را به دلیل عدم اقدام این شبکه در حذف «محتواهای مضر» مسدود کرد و یک ماه پس از آن این محدودیت برداشته شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها