جبهه نجات تونس خواستار آزادی زندانیان سیاسی است

 جبهه نجات تونس خواستار آزادی زندانیان سیاسی است
يکشنبه 24 ارديبهشت 1402 - 13:10

جبهه نجات مخالف دولت، بار دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی در پرونده توطئه علیه امنیت کشور و توقف محاکمه های سیاسی علیه آنها شد، در همین حال، هواداران حزب قانونی آزاد برای محکوم کردن سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت تظاهرات کردند.

العالم تونس

هر هفته شماری از رهبران جبهه مخالف نجات برای حمایت از سیاستمداران زندانی درباره مساله توطئه علیه امنیت کشور در خیابان حبیب بورقیبه در مرکز پایتخت، تونس تجمع می کنند، در حالی که رهبران جبهه بیم آن را دارند که فهرست بازداشت‌ها به وکلا و شهروندان عادی گسترش یابد.

احمد نجیب الشابی، رئیس جبهه نجات ملی گفت: سخنرانی رئیس جمهور درباره اینکه مسئولیت حادثه جربه بر عهده احزاب سیاسی داخلی است و درخواست از وزرا برای پاکسازی دولت از نفوذی ها و توطئه گران، نشانه ای گسترش کارزار سرکوب برای تحت تأثیر قرار دادن شهروندان عادی جهت افزایش شکاف و تفرقه در جامعه تونس است.»

جنبش النهضه، مهمترین رکن جبهه نجات، سخنرانی رهبران چپ علیه خود را محکوم و اعلام کرد از آنها شکایت خواهد کرد.

بلقاسم حسن، یکی از اعضای دفتر اجرایی جنبش النهضه به شبکه العالم گفت: برخی اتهامات نادرست است ، وقتی گفته می شود النهضه عملیات جربه را انجام داده است، دادستانی باید مدارک آن را درخواست و ادعاها را ثابت کند. وگرنه باید طرف را متهم به تحریف واقعیت کند.

تفرقه روز به روز در حال گسترش است. احزاب مخالف تونس در زمینه های مختلف فعالیت دارند و به نظر می رسد بن بست اقتصادی و اجتماعی مقامات رسمی را بیش از هر چیزی نگران کرده است.

عبیر موسی، رئیس حزب قانون اساسی آزاد هنگام دیدار قیس سعید رئیس جمهور با شهروندان در خیابان های استان آریانه در شمال تونس، در تجمع اعتراضی حامیان خود از سیاست های دولت و بی اعتنایی به مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور انتقاد کرد.

عبیر موسی گفت: این دولت با ما صحبت نمی‌کند و اصلاً ما را نمی‌شناسند و ما شک داریم که بدانند ما چه احساسی داریم و شک داریم که بدانند ما در سطح اجتماعی و اقتصادی و البته در سطح سیاسی چه دستاوردهایی داشته‌ایم.."

مشکلات بزرگی بر سر راه مسیر کنونی تونس قرار دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها