حزب عدالت و توسعه ترکیه: رقبا به دنبال توجیه شکست خود هستند

حزب عدالت و توسعه ترکیه: رقبا به دنبال توجیه شکست خود هستند
دوشنبه 25 ارديبهشت 1402 - 02:27

عمر چلیک سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه و معاون حزبی اردوغان گفت: حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با بی احترامی به روند قانونی انتخابات و به رغم هشدارها، از مواضع خود در خصوص زیر سوال بردن انتخابات عذرخواهی نکرده و آنها به دنبال توجیه شکست خود هستند.

العالم-ترکیه

وی بیان کرد: زمانی که داده های واقعی انتخابات از سوی شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام شود، آنها شرمنده خواهند شد.

این فعال سیاسی حامی اردوغان بیان کرد: سال هاست که در ترکیه انتخابات برگزار می شود و ملت ترکیه تجربه و بلوغ لازم را دارد تا بتواند در عرصه انتخابات برای تمام دنیا الگو باشد.

وی اظهار کرد: دولت انتخابات را برگزار و از صندوق ها مراقبت کرده و پایبندی خود به دموکراسی و اراده ملت را نشان داده و همه تجربه دموکراتیک ترکیه را می پذیرند.

سخنگوی حزب حامی اردوغان با بیان این که در نهایت در انتخابات ترکیه دموکراسی پیروز خواهد شد، اظهار کرد: رقبای ما در حالی که شمارش آرا ادامه دارد، انتخابات را زیر سوال بردند و در نتیجه آن تشکیک ایجاد کردند.

وی تاکید کرد:حزب عدالت و توسعه و ائتلاف جمهور به روند دموکراتیک و به نتیجه به دست آمده از انتخابات احترام می گذارد ولی رقبا خود را برنده اعلام می کنند.

چلیک با اشاره به بیانیه کمال قلیچداراوغلو با عنوان "برای شب انتخابات به خیابان ها نروید"، بیان چنین سخنانی را یک راهبرد تنش زا خواند و افزود: آنها از نتایج خجالت زده خواهند شد و به همین علت سعی می کنند با ایجاد تنش، این مساله را پنهان کنند.

وی اضافه کرد: ما با این اقدامات و سخنان تنش زا مبارزه می‌کنیم، جلوی آن‌ را می‌گیریم، اجازه چنین کاری را نخواهیم داد و معتقدیم که همه باید به اراده مردم که در صندوق رای به طور کامل آشکار شده، تن دهند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها