محمود عباس خواستار تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی شد

محمود عباس خواستار تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی شد
دوشنبه 25 ارديبهشت 1402 - 18:31

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اشغال فلسطین در سازمان ملل متحد خواستار تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در این سازمان شد.

العالم ـ فلسطین

امروز برای اولین بار مراسمی در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویورک با موضوع پاکسازی قومی حدود نیمی از فلسطینی ها در سال ۱۹۴۸ در حال برگزاری است. این مراسم در راستای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در پاییز گذشته است.

عباس خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم در سازمان ملل نوعی اعتراف از جانب این سازمان به ظلم و ستمی است که علیه ملت فلسطین از سال 1948 صورت گرفته است.

وی گفت که ملتهای جهان نسبت به درستی داستان فلسطینی درباره نکبت و دروغ بودن داستان اسرائیلی در این زمینه آگاه شده اند.

محمود عباس ادامه داد: رژیم صهیونیستی به حملات خود به مردم فلسطین ادامه می دهد، نکبت را انکار می کند، از بازگشت آوارگان جلوگیری و اراضی فلسطینی را اشغال و مصادره می کند.

وی با درخواست از سازمان ملل متحد برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به اجرای قطعنامه های این سازمان افزود: سازمان ملل صدها قطعنامه برای به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین تصویب کرده اما حتی یک قطعنامه اجرا نشده است.

محمود عباس از کشورهایی که مانع اجرای قطعنامه های سازمان ملل متحد درباره مسئله فلسطین شده اند، انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: با اینکه رژیم صهیونیستی به تعهداتش در سازمان ملل متحد وفا نکرده است اما برخی از کشورهای جهان پذیرفتند که این رژیم فراقانونی باقی بماند و حتی با وتوی قطعنامه علیه تل آویو از آن در برابر مجازات حمایت کردند.

محمود عباس انگلستان و آمریکا را مسئول اشغال فلسطین دانست و گفت که اهداف استعماری این دو کشور عامل اعطای اراضی فلسطینی به اسرائیلیها بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها