ملت تونس سالگرد اشغال فلسطین یا روز نکبت را اینگونه برگزار کردند+فیلم

سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 - 09:41

دانشگاه "منوبه" در تونس با مشارکت سفارت فلسطین در این کشور و اتحادیه مشاغل، مراسمی را شامل یک سمینار و برخی فعالیت های دیگر، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت)، در محوطه دانشکده ادبیات، علوم و انسان شناسی برگزار کرد.

العالم - تونس

در هفتاد و پنجمین سالگرد فاجعه فراموش نشدنی اشغال فلسطین در سال 1948، دانشگاه منوبه در تونس با مشارکت سفارت فلسطین و نیز اتحادیه مشاغل تونس و با حضور جمعی از شخصیت های دانشگاهی و سفرا، مراسمی را به این مناسبت برگزار کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل پانزدهم ماه مه را به طور رسمی به عنوان سالگرد این فاجعه به رسمیت شناخته است.

در بخشی از این مراسم، میدان فلسطین در محوطه دانشکده ادبیات، علوم و انسان شناسی دانشگاه منوبه افتتاح شد. نصب بنای یادبود و لوحی شامل اسامی برخی شخصیت های فلسطینی از جمله روزنامه نگار شهید شیرین ابو عاقله از دیگر برنامه های این مراسم بود. در بخش دیگری از این مراسم کودکان با شرکت در یک راهپیمایی، شعار آزادی فلسطین و زوال رژیم صهیونیستی سر دادند.

شرکت کنندگان در این مراسم همچنین یک اصله نهال زیتون را به نام فلسطین و عنوان سمبل تعلق سرزمین مقدس فلسطین به فلسطینی ها و رد هر گونه اشغالگری کاشتند و این چنین به رغم همه تلاش های رژیم اشغالگر، مسأله فلسطین فراموش نشدنی است.

پربیننده ترین خبرها