تاکید گروه تماس عرب بر برخورد با بحران سودان به عنوان یک موضوع داخلی

تاکید گروه تماس عرب بر برخورد با بحران سودان به عنوان یک موضوع داخلی
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402 - 20:14

امروز چهارشنبه در اولین نشست گروه تماس وزرای عرب با موضوع پیگیری تحولات اوضاع سودان، بر اهمیت دستیابی به آتش بس فوری و پایدار به منظور حفظ توانمندی های مردم سودان و نهادهای ملی آن تاکید شد.

العالم - جهان اسلام

دبیر کل اتحادیه عرب در مورد بحران سودان تاکید کرد که اجلاس سران در جده فرصت لازم برای متوقف کردن پدیده درگیری مسلحانه در سودان را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه مصر روز چهارشنبه از برگزاری اولین نشست گروه تماس وزرای عرب با موضوع پیگیری تحولات اوضاع سودان در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در جده خبر داد.

طبق این بیانیه، وزرای خارجه مصر و عربستان سعودی و دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست شرکت داشتند.

در این نشست بر اهمیت دستیابی به آتش بس فوری و پایدار در سودان تاکید شد.

حاضران در این نشست همچنین بر اهمیت برخورد با بحران سودان به عنوان یک موضوع داخلی و نقش محوری کشورهای همسایه و گروه تماس عربی در راستای مقابله با بحران سودان تاکید کردند.

در این نشست همچنین نسبت به مداخله خارجی در امور سودان هشدار داده شد و حاضران حمایت خود را از اعلامیه جده درباره حمایت از غیرنظامیان، تسهیل اقدامات بشردوستانه و رفع نیازهای فوری انسانی اعلام کردند.

قرار است سران اتحادیه عرب جمعه آینده به منظور آغاز کار اجلاس سران و گفت‌وگو درباره مهم‌ترین مسائل عربی و بین‌المللی در ریاض گرد هم آیند.

پربیننده ترین خبرها