انگلیس واردات الماس و سه فلز از روسیه را ممنوع کرد

انگلیس واردات الماس و سه فلز از روسیه را ممنوع کرد
جمعه 29 ارديبهشت 1402 - 04:43

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو واردات الماس، آلومینیوم، مس و نیکل از روسیه را ممنوع کرد.

العالم-اروپا

سوناک همزمان با عزیمت به ژاپن برای شرکت در اجلاس سه روزه سران گروه هفت در هیروشیما، این تحریم‌ها را اعلام کرد و انتظار می‌رود که سایر کشورهای گروه هفت نیز رویه مشابهی در پیش بگیرند.
سوناک همچنین ۸۶ فرد و شرکت مرتبط با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تحریم کرد و فهرست کامل نهاد و اشخاص تحریمی روسیه را به بیش از یک هزار و ۵۰۰ رساند.
سوناک در بیانیه‌ای مدعی شد که اشخاص و شرکت‌های تحریم‌شده از «مجموعه صنعتی نظامی» پوتین بوده و برخی دیگر در بخش‌های کلیدی اقتصادی از جمله انرژی، فلزات و کشتیرانی فعالیت می‌کنند.
به نوشته گاردین، یکی از برنامه‌های اصلی سوناک در ژاپن اعمال فشار بر رهبران سایر کشورهایی است که مواضع بی‌طرفانه‌ای در قبال حمله روسیه به اوکراین در پیش گرفته‌اند.
سوناک پیش از ورود به هیروشما گفت که امیدوار است در دیدار با سایر رهبران کشورهای غیر عضو گروه هفت از جمله نارندرا مودی نخست وزیر هند و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا بر گستردگی جنایات جنگی روسیه در اوکراین تاکید کند.
وی با بیان اینکه در این باره با سران هند و برزیل گفت‌وگو خواهد کرد، افزود: یکی از سه چیزی که با کشورهای دنیا مطرح می‌کنم این است که متوجه شوند چه چیزی در حال وقوع است، جنایت‌هایی که روسیه در اوکراین مرتکب می‌شود و اینکه چرا باید همه از رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز در این مناقشه حمایت کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها