پیام پوتین برای نشست جده؛ تاکید بر همکاری‌های روسی-عربی در چارچوب منافع مشترک

پیام پوتین برای نشست جده؛ تاکید بر همکاری‌های روسی-عربی در چارچوب منافع مشترک
جمعه 29 ارديبهشت 1402 - 19:33

رئیس‌جمهور روسیه با ارسال پیامی برای نشست جده، بر همکاری‌های مسکو با کشورهای عربی در چارچوب منافع مشترک تاکید کرده و این روند را ادامه‌دار خواند.

العالم - اروپا

«ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه، ۱۹می) پیامی برای نشست جده متشکل از سران کشورهای عربی ارسال و در آن به تداوم همکاری‌های بین مسکو و کشورهای عربی براساس منافع مشترک تاکید کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، پوتین تاکید کرد: توسعه همکاری بین مسکو و کشورهای عربی براساس منافع مشترک است. مسکو به حمایت خود از تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز بحران‌ها در سودان، لیبی، سوریه و یمن ادامه خواهد داد.

در ادامه پیام رئیس‌جمهور روسیه برای نشست جده آمده است: مسکو نسبت به توسعه روابط دوستانه و مشارکت سازنده با کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اهتمام می ورزد.

زلنسکی، در میانه مخالفت‌ها و انتقادات رسانه‌ای در نشست جده شرکت کرده، اذعان کرد: ما به مبارزه خود برای دفاع از کشورمان ادامه می‌دهیم و از شما می‌خواهم تا از مردم ما از جمله مسلمانان کشورمان حمایت کنید.

او در ادامه و با تاکید بر «تسلیم‌نشدن و ادامه جنگ»، مدعی شد: آنچه در کشور ما اتفاق می افتد، فقط یک درگیری نیست؛ جنگ است. ما جنگ را انتخاب نکردیم و در قلمرو کشورهای دیگر وارد هیچ خصومتی نشدیم.

سی و دومین نشست سالانه سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی، امروز در جده با حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه آغاز به کار کرد. رسانه‌های غربی و عربی در گزارش‌هایی مخالفت خود با دعوت زلنسکی به این نشست عربی را اعلام کرده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها