امیرعبداللهیان موفقیت ناوگروه ۸۶ ارتش را تبریک گفت

امیرعبداللهیان موفقیت ناوگروه ۸۶ ارتش را تبریک گفت
جمعه 29 ارديبهشت 1402 - 19:54

وزیر امور خارجه در پیامی موفقیت غرورانگیز ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران را در پیمودن دور دنیا تبریک گفت.

العالم - ایران

در ابتدای پیام حسین امیرعبداللهیان که روز جمعه انتشار یافته آمده است: ««بسم الله الرحمن الرحیم
یا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطارِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطانٍ «الرحمن - ۳۳»
ای گروه جنّ و انس! اگر می‌توانید از مرزهای آسمان‌ها و زمین نفوذ کنید، نفوذ کنید. هرگز نمی‌توانید مگر به واسطه قدرتی فوق العاده.»»

وزیر امور خارجه افزود: عملیات‌ موفقیت‌آمیز و مقتدرانه ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیمودن دور دنیا، با ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مُکران، افتخاری کم نظیر و راهبردی در راستای تحقق توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهره‌برداری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های عظیم دریا در اقتدار دفاعی کشور و تقویت دیپلماسی دفاعی و احیای قدرت دریایی ایران عزیز است.

وی تصریح کرد: این موفقیت غرورانگیز را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران، قوای مسلح فداکار و غیور بویژه نیروی دریایی و فرماندهی و پرسنل ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کنم.

امیر عبداللهیان ادامه داد: فرزندان برومند ایران مقتدر بار دیگر دیرینگی و قدمت تاریخی حضور ایرانیان در دریانوردی و در پهنه آبهای بین‌المللی در گذشته را که باعث انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی به مناطق دیگر دنیا شد، به رُخ جهانیان کشیدند و ضمن ابلاغ پیام صلح و دوستی مردم نجیب و سرافراز ایران به کشورها و ملت‌های جهان، آمادگی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای مراودات دوستانه چندجانبه با کشورهای مختلف را اعلام‌ کردند.

وزیر امور خارجه در این پیام تبریک خاطر نشان کرد: عملیات ۳۶۰ دریادلان غیرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران با ناوشکنی ساخت ایران و انجام دریانوردی های طولانی و حرفه‌ای و عبور از دریاها، اقیانوسها و تنگه‌های بین‌المللی، هم‌ترازی اقتدار و توان دریایی ایران عزیز با قدرت‌های جهانی را در آب‌های آزاد جهان به نمایش گذاشت و شعار "ما می توانیم" را در میدانی جهانی متجلی ساخت.

امیرعبداللهیان افزود: اینجانب و همرزمان شما در دستگاه دیپلماسی به این موفقیت تاریخی می بالیم و توفیق و سرفرازی همه فرزندان غیور ایران اسلامی در نیروهای مسلح به خصوص دریادلان عزیز را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ۲۹ شهریور سال ۱۴۰۱ به ماموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام و از ۲۷ اردیبهشت‌ ماه وارد آب‌های سرزمینی کشور شده است و در حال ادامه مسیر به سمت بندرعباس برای پهلوگیری است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها