به دنبال بازگشت بشار اسد به اتحادیه عرب صورت گرفت؛

خشم رژیم صهیونیستی از دولت‌های عربی در جلسه ویژه کابینه نتانیاهو

خشم رژیم صهیونیستی از دولت‌های عربی در جلسه ویژه کابینه نتانیاهو
شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 13:29

بازگشت بشار اسد به نشست سران اتحادیه عرب، خشم و ناامیدی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

به گزارش العالم به نقل از روزنامه یدیعوت آحرونوت، همزمان با حضور مجدد بشار اسد - رئیس‌ جمهور سوریه - در میان سران اتحادیه عرب، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از برگزاری نشست ویژه کابینه برای بررسی این تحول خبر داده و نوشتند حملات صهیونیست‌ها به سوریه ادامه خواهد یافت.

وزیر جنگ اسرائیل در نشست یادشده، و در اظهاراتی مضحک، دولت‌های عربی را به «ضعف اخلاقی بی‌سابقه» در قبال بشار اسد متهم کرد.

ازسرگیری روابط عربستان و ایران و احتمال نزدیک شدن ترکیه به سوریه نیز تحولات «نگران‌کننده دیگری» برای رژیم صهیونیستی است؛ دو رخدادی که از سوی مقامات صهیونیستی با ناامیدی دنبال می‌شود.

برخی مقامات رژیم صهیونیستی برای کم‌اهمیت جلوه دادن رخدادهای اخیر در منطقه مدعی شده اند اتحادیه عرب نهادی است که مدت‌های مدید است جایگاه خود را «از دست داده و موضوعیت چندانی ندارد».

با این حال، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب می‌تواند در درازمدت به آزادی عملی که رژیم صهیونیستی در حمله به سوریه برای خود قائل بود، آسیب وارد کند. همچنین به نظر می‌رسد سوریه به همکاری با ایران در حمایت از حزب‌الله لبنان ادامه دهد.

کابینه رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ اسرائیل با سکوت در برابر این گزارش، ظاهرا صحت آن را به طور تلویحی تأیید کرده‌اند.

بشار اسد در نخستین حضور خود در اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال، روز جمعه (دیروز) در نشست سران اتحادیه عرب در جده سخنرانی کرد، با محمد بن‌ سلمان، ولیعهد سعودی و با شماری از رهبران کشورهای عضو اتحادیه دیدارهای جداگانه انجام داد.

رسانه‌های رژیم اسرائیل بر برخورد گرم و صمیمانه این رهبران با رئیس جمهور سوریه تمرکز کردند.

پربیننده ترین خبرها