گزارش العالم از دومین دوره جایزه «ادبیات فلسطین» در نمایشگاه کتاب تهران

شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 22:12

سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز به کار خود پایان داد. این نمایشگاه شاهد برگزاری دومین دوره جایزه ادبیات فلسطین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ایران بود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، با پایان یافتن سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از دومین دوره جایزه ادبی فلسطین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد و فعالان ارشد مقاومت و چهره‌های تأثیرگذار در این حوزه، رونمایی شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه جهانی فلسطین، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه، سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران و رییس اتحادیه ناشران اسلامی حضور داشتند و هرکدام ضمن ایراد سخنانی، به اهمیت جایگاه جایزه ادبی فلسطین اشاره کردند.

اسماعیلی در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی محسوب می شود و به یاری خداوند توانستیم برای همه مشکلاتی که با آن روبرو بودیم راه حل پیدا کنیم.

حسین خلیفه مدیرکل «دار الولاء» نیز در مراسم افتتاحیه دومین دوره جایزه بین المللی ادبیات فلسطین به خبرنگار العالم گفت: قبلا در اولین نشست با رمانی به نام «تل آویو» اثر «سمیه علی هاشم» نویسنده لبنانی شرکت کردیم که برنده رشته ادبیات شد.

خلفان بن محمد العبری، مدیر اداره امور نمایشگاه های کتاب کشور عمان به خبرنگار العالم گفت: حضور عمان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در چارچوب روابط خاص و متمایزی است که دو کشور را در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در بعد فرهنگی به هم پیوند می دهد، به خصوص که عمان در اولین دوره شرکت نداشت.

در همین حال یکی از شرکت کنندگان از کشورهای عربی در این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار العالم بیان کرد که خیلی دوست داشتم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کنم زیرا این رویداد فرهنگی بسیار مهمی است که با ویژگی تنوع فرهنگی آن شناخته شده است و از طریق آن می توانیم به کتاب هایی از سراسر جهان دسترسی پیدا کنیم.

این نمایشگاه فرصتی برای بازدیدکنندگان خارجی جمهوری اسلامی ایران است تا سطح علمی در کشور، جایگاه نشر و اهمیت علم و دانش نزد جمهوری اسلامی ایران را از نزدیک ببینند.

پربیننده ترین خبرها