کشته شدن ۴ شبه‌نظامی از جمله یک فرمانده «قسد» در شرق سوریه

کشته شدن ۴ شبه‌نظامی از جمله یک فرمانده «قسد» در شرق سوریه
شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 23:13

چهار شبه‌نظامی عضو گروه مسلح «قسد» تحت فرماندهی ارتش ایالات متحده از جمله یک فرمانده برجسته آن، امروز شنبه بر اثر انفجار خودروی زرهی ساخت آمریکا در جاده‌ای در حومه غربی دیرالزور در شرق سوریه کشته شدند.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری استپوتنیک، عصر امروز یک بمب کنار جاده ای در مسیر خودروی شبه نظامیان «SDF» (قسد) در غرب دیرالزور منفجر شد که در نتیجه آن، چهار نفر از شبه نظامیان از جمله به اصطلاح فرمانده «میدان الکسره» کشته شدند.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع محلی گزارش داد، خودروی قسد در حال عبور از جاده بادیه ابوخشب در نزدیکی یکی از اردوگاه‌های اشغال شده شبه نظامیان SDF عبور بود که هدف قرار گرفت.

منبع محلی تأکید کرد که در این انفجار، فرمانده برجسته قسد ملقب به «کریبوز» که به خونریزی و جنایاتش علیه عشایر عربی در سوریه معروف است، کشته شد. این عضو برجسته قسد همچنین به دست داشتن در بازداشت ها و کشتن ده ها نفر از اهالی عشایر عربی در روستاهای غرب دیرالزور که تحت اشغال ارتش آمریکا قرار دارد، متهم است.

به گزارش ایرنا، این دومین بار در ماه جاری است که وسایل انفجاری خودروهای نظامی و گشت‌های شبه‌نظامیان «قسد» را در استان دیرالزور هدف قرار می‌دهد.

چند روز پیش یک خودروی نظامی شبه نظامیان قسد در منطقه «الباغوز» هدف قرار گرفته بود و همه سرنشینان کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها