کنعانی در گفتگو با العالم: ناوگروه 86 قدرت ایران را به نمایش گذاشت

يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 12:49

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که ناوگروه 86 تابع ارتش ایران در سفر خود به دور دنیا، حامل چندین پیام برای جهانیان بود.

العالم - ایران

کنعانی در مراسم پهلوگیری این ناوگروه در بندر عباس به خبرنگار العالم گفت که با تلاش ها و توانمندی های نیروهای مسلح ایران امروز با افتخار می توانیم اعلام کنیم که نیروی دریایی ما در سطح بین الملل ظاهر شده و می تواند با موفقیت دستاوردهای ملی و بین المللی به دست آورد.

وی در ادامه گفت: در این مأموریت، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عبور از دریاها و اقیانوس ها و تنگه ها و سفر به دور دنیا قدرت ایران را به نمایش گذاشت و پیام آمادگی جمهوری اسلامی برای همکاری در راه ایجاد صلح و امنیت و آرامش در همه زمینه ها را به گوش جهانیان رساند و با پهلوگیری در 5 بندر مهم جهان، پیام صلح و دوستی ایران را به کشورهای دیگر ابلاغ کرد و نشان داد که ایران در این سطح عالی از تکنولوژی و صنعت و علوم دریانوردی آماده مبادله تجربیات وتأمین صلح و امنیت است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح آب های بین المللی، سفر طولانی این ناوگروه قدرت ایران بزرگ و پایبندی آن به قوانین دریانوردی بین المللی را اثبات کرد.

ایران بازگشت ناوگروه 86 ارتش جمهوری اسلامی ایران را پس از 8 ماه دریانوردی دور دنیا جشن گرفته است.

به همین مناسبت مراسم استقبال رسمی از این ناوگروه با حضور سرلشکر محمد باقری، فرمانده کل نیروهای مسلح و سرلشکر عبد الرحیم موسوی و دیگر شخصیت های نظامی و سیاسی کشور در بندر عباس برگزار شد.

ناوگروه 86 پس از پیمودن 65 هزار کیلومتر، دیروز شنبه وارد بندر جاسک در دریای عمان شد. این ناوگروه شامل دو ناوشکن دنا و مکران – ساخت داخل – است.

پربیننده ترین خبرها