ناو گروه ۸۶ وارد منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش شد+ ویدیو

شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 12:30

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن دنا و ناو بند مکران با استقبال فرمانده نیروی دریایی ارتش و خانواده‌های کارکنان این ناوگروه وارد منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش در بندر عباس شد.

العالم - ایران

امیر دریادار شهرام ایرانی صبح روز شنبه - ۳۰ اردیبهشت - برای استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش با یک فروند بالگرد بر عرشه ناو بندر مکران فرود آمد و از نزدیک به حماسه آفرینان ناوگروه ۸۶ تبریک گفت.

امیر ایرانی در این دیدار چهره به چهره از تلاش و مجاهدت دریادلان ناوگروه ۸۶ که ماموریت خود را به دور دنیا با موفقیت انجام داده و در حال طی مسیر برای پهلوگیری در بندر عباس هستند تقدیر و تشکر کرد و این موفقیت تاریخی را به دریادلان نیروی دریایی ارتش تبریک گفت.

ناوگروهناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که از روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه پس از طی ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین و عبور از اقیانوس های هند، آرام و اطلس وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده است، در محدوده آب‌های بندر عباس در آب های خلیج فارس مورد استقبال جنگنده های نیروی هوایی ارتش و انبوهی از شناورهای ایرانی قرار گرفت.

انواع جنگندهای نیروی هوایی ارتش در این مراسم با عبور از فراز ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران به دریادلان ایرانی که پس از ۸ ماه دریانوردی در حال مراجعت به کشور عزیزمان هستند، خوش‌آمد گفتند.

همچنین انواع یگان‌های شناور از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا، یگان‌های بسیج دریایی و لنج‌ها و شناورهای مردمی در این مراسم با عبور از کنار ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش خوش‌آمد گفتند.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از ۸ ماه دریانوردی و طی بیش ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین بود، هم اکنون در حال نزدیک شدن به بند عباس هستند.

این ناوگروه پس از اعزام به ماموریت دور کره زمین از مبدأ بندرعباس، در نخستین ایستگاه در بندر بمبئی هند توقف کرد و سپس با عبور از خلیج بنگال و تنگه مالاگا در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو گرفت.

پس از این توقف ناوگروه با ادامه مسیر به سمت دریای جاوه و عبور از تنگه ماکاسار و دریای سلبس، برای نخستین بار در تاریخ دریانوردی نظامی ایران پا به عرصه وسیع و پهناور اقیانوس آرام گذاشت و با عبور از بیشترین عرض اقیانوس آرام و گذر از کنار جزایر میکرونزی و پولینزی به سمت تنگه ماژلان در جنوب قاره آمریکا حرکت کرد و با عبور از این تنگه وارد اقیانوس اطلس جنوبی شد و سپس با حرکت به سمت شمال و عبور از سواحل شیلی، آرژانتین، اروگوئه و برزیل، نهایتا در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلوگیری کرد که این پهلوگیری مصادف با یکصدوبیستمین سالگرد برقراری روابط ایران و برزیل بود.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پس از توقف چند روزه در ریودوژانیرو، با عبور از عرض اقیانوس اطلس در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی پهلوگیری کرد و در این شهر نیز چند روزی توقف کرد و پس از آن طی یک دریانوردی حدودا ۴۰ روزه، هم‌اکنون در بندر صلاله عمان پهلوگیری کرده است.

صلاله آخرین ایستگاه ناوگروه ۸۶ نداجا پیش از رسیدن به ایران بود و دریادلان ایرانی پس از جدا شدن از اسکله صلاله به سمت کشورمان حرکت کردند و نهایتا ظهر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شدند.

به گزارش ایرنا، ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش قرار است امروز و پس از ۸ ماه دریانوردی و کسب یک موفقیت تاریخی برای کشورمان در اسکله بندرعباس پهلوگیری کند.

پربیننده ترین خبرها