واکنش جهاد اسلامی به اقدام تحریک آمیز کابینه صهیونیستی در برگزاری جلسه در صحن البراق

واکنش جهاد اسلامی به اقدام تحریک آمیز کابینه صهیونیستی در برگزاری جلسه در صحن البراق
يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 16:55

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که تجاوز به مسجدالاقصی همه معادلات و محاسبات را برهم خواهد زد و ما برای دفاع از ملت و مقدسات آماده ایم.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی، این جنبش روز یکشنبه نسبت به ادامه تجاوزهای اشغالگران به مسجدالاقصی و شهر اشغالی قدس هشدار داد و اعلام کرد که تجاوز به قدس معادلات را برهم خواهد زد و مقاومت را وادار به واکنش می کند.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: سیاست های خصمانه و متجاوزانه دشمن صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی، یورش به این مسجد، تحریک احساسات ملت های عربی و اسلامی و برگزاری جلسه کابینه تروریستی و تندروی اشغالگران در زیر دیوار «البراق» در چارچوب جنگ و تجاوز صهیونیستی به سرزمین و ملت ما صورت می گیرد.

بر اساس این بیانیه، تلاش های کابینه رژیم صهیونیستی برای به دست گرفتن زمام امور و غلبه بر مشکلات با پایمال کردن حق مسلم ملت فلسطین در قدس و سراسر خاک فلسطین، شکست خواهد خورد و ادامه این سیاست، اوضاع را دگرگون خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه افزود: ما راه و شیوه ای غیر از مقاومت برای مقابله با این تجاوزها نمی شناسیم و این وظیفه اصلی ماست که به آن پایبندیم و همواره آماده ایم برای دفاع از ملت، سرزمین و مقدساتمان به این وظیفه عمل کنیم.

کابینه رژیم صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز امروز (یکشنبه) نشست هفتگی خود را در تونل‌های زیر دیوار براق و مسجد الاقصی برگزار کرد و در این نشست با افزایش 17 میلیون دلاری بودجه حفاری تونل‌های زیر دیوار براق و بخش قدیمی قدس موافقت کرد.

ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی نیز در جلسه کابینه حضور داشت. وی صبح امروز با ورود از باب المغاربه به مسجدالاقصی، به این مکان مقدس اسلامی متعرض شد که با واکنش های گروه های فلسطینی مواجه شد.

پیشتر حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قصد کابینه نتانیاهو برای برگزاری نشست هفتگی خود در تونل های دیوار «البراق» را اقدامی تنش آفرین و در راستای یهودی سازی قدس توصیف کرده بود.

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد که ملت فلسطین به مبارزات قانونی خود برای دفاع از هویت فلسطینی، عربی و اسلامی قدس ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها